Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøp av brukt Nissan Leaf

Startet av Bjørn Erik Ness Vold, søndag 01. januar 2017, klokken 21:16

« forrige - neste »

Bjørn Erik Ness Vold

Har gått til innkjøp av vår første elbil, en Mitsubishi i-Miev 2011 modell.
Jeg har spørsmål i forbindelse med lading.

Det følger med en "standard" ladekabel for bruk i vanlig stikkontakt.
Det jeg lurer på er hvilken kabel jeg trenger for hurtiglading?
Hva er kostnaden for en hjemmeladestasjon?

Electrix

Du trenger ingen kabel for hurtiglading, hurtigladerne har kabel. Det du trenger er å registrere deg som kunde hos hurtigladeoperatørene i områdene du ferdes. Grønn Kontakt og Fortum har normalt best pris og dekning, og de fleste steder klarer du deg med dem.

Når det gjelder hjemmeladestasjoner og lading generelt finnes det mye info under "ladeplasser og ladekabler".
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

elektrolux

Utenom ladekabelen du fikk med bilen bør du ha en såkalt mode 3 kabel. den du trenger koster 1290.- fra oss.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/mode-3-type-2-til-type-1-ladekabel-16a-oransj?tm=ladekabler/mode-3-ladekabler

Vi har også meget gode og rimelige ladestasjoner fra 4390.-
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

På generelt grunnlag; ikke kjøp noe før du ser at du trenger det. Jeg (og mange med meg) gikk i fella og kjøpte alt mulig man kanskje kunne få bruk for. Mye penger å ha liggende i adaptere og ubrukte kabler.....  ::)

En fast ladestasjon i heimen er en god investering. Jeg hadde nok gått for en med løs/utbyttbar kabel, slik bytte av bil, evt. besøkende med annen type kan benytte den også. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA