Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kilopris på strøm?

Startet av TM, lørdag 18. februar 2017, klokken 16:12

« forrige - neste »

TM

Kunne være interessant å høre hvordan Ampera-e kjøpere vurderer kost / nytte-verdi av de ulike pakkene. Det viser seg at de fleste som kjøper BMW i3 velger full pakke. Men der er prisen for full pakke så gunstig at det virker ulønnsomt å velge noe annet. Ampera-e er priset annerledes. Man får mye bil for pengene ved å velge basis-modellen, med de tar godt betalt for pakkene. Hvordan påvirker det ditt valg ?

S4e

Synes ikke pakkene er helt vilt priset?
Hadde de bare hatt ACC med i den ene pakken hadde jeg vært veldig fornøyd...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Jakal

Jeg er egentlig veldig fornøyd med innholdet i Premium (grunn)-pakken, og synes Opel har valgt en fornuftig løsning. Så det blir et økonomisk spørsmål om jeg velger noen av tilleggspakkene.

Komfort-pakken velger jeg ganske sikkert bort, delvis fordi jeg synes mørkt skinn blir for dystert. Og delvis fordi jeg stoler på at standard radio-anlegg er godt nok for meg. Forøvrig virker det på bilder som om det også er midtarmlene i baksetet på Premium-modellen... (en hyggelig overraskelse i tilfelle).

Teknikk-pakken er mere aktuell, da er det særlig trafikkskiltgjenkjenning som er mest interessant for meg. Hvis det hadde vært ACC i pakken ville det ikke vært tvil. Nå avhenger det om hvordan aksjene min utvikler utover vinteren  ::)

Forøvrig tar jeg det for gitt at det ikke er noen betaling fra vår side før bilen blir levert til oss.

TM

Sitat fra: S4e på søndag 18. desember 2016, klokken 09:09
Synes ikke pakkene er helt vilt priset?
Hadde de bare hatt ACC med i den ene pakken hadde jeg vært veldig fornøyd...
Helt vilt er det vel kanskje ikke, men de bruker nok mva fritaket til å øke marginene sine. Men det er jo forståelig, for de tjener vel ikke mye på den øvrige virksomheten i Norge.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA