Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av Solan_G, lørdag 27. mai 2017, klokken 21:58

« forrige - neste »

Solan_G

Fulgt litt med på temperaturen de siste dagene og det er ingen tvil om at batteritemperaturen har enormt mye å si for hurtigladingen. Virker som BMW har satt svært restriktiv ladehastighet på 94Ah batteriene.
Eneste gangen jeg har opplevd tilsvarende lav lading på Vw er hvis bilen har stått ute i -15 med lite strøm og uten å være tilkoblet vanlig ladekabel.

TM

Sitat fra: Solan_G på fredag 31. mars 2017, klokken 15:11
Eneste gangen jeg har opplevd tilsvarende lav lading på Vw er hvis bilen har stått ute i -15 med lite strøm og uten å være tilkoblet vanlig ladekabel.
Har det noe å si om en VW (e-Golf antar jeg) er tilkoblet da. Den har jo ikke batterivarme.

Solan_G

Var en VW E-Up. skal vist ikke ha batterivarme, men det utgjør alikevel enorm forskjell om bilen har vært tilkoblet eller ikke.

Toalmar

Ser at jeg den siste tiden har ladet med en hastighet på 40 - 45 kWh i timen


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA