Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Generell levetid på blybatteriene

Startet av JCBX, fredag 26. november 2010, klokken 22:47

« forrige - neste »

JCBX

Dear Mr. Bogner,

For your information in China market with the official news claiming that the First Automobile Works Group(the largest Auto manufactuer in China)
finally gave up cooperation with Thunder Sky due to their battery quality failed to meet FAW standards, and the President of TS Mr. Chung also confirmed that TS stopped cooperation with FAW Group. Indeed, FAW have tried to use TS battery on its passenger car for pilot running, but didn't go for large-scale production due to that TS battery didn't meet FAW requirement.




http://hk.jrj.com.cn/2010/05/1815097483726.shtml (Financial Circle--Chinese Website)

http://finance.sina.com.hk/cgi-bin/nw/show.cgi/40/2/1/2804117/1.html (HongKong Sina)



2010-05-20


We hereby would like to draw your kind attention to below Forum links and clip-cut which is past over from some of our customers. This is regarding the
LiFePO4 battery performance between TS and HiPower.

1. http://www.electric-echo.com/blog/?p=53

http://www.casadelgato.com/ThunderSky/   

http://southtownelanes.com/ranger_lifepo4_two.html

http://www.aeva.asn.au/forums/forum_posts.asp?TID=1725



Ken

#1
Etter det jeg har hørt var Thundersky en paraply for flere fabrikker i Kina og kvaliteten var ujevn.

Jeg tror at kvaliteten har økt nå. Jeg har ikke lest så mye stygt på Yahoo! Thundersky forum som er egentlig for alle større prismatiske celler.

Jeg har en venn som har bestilt direkt fra Kina og gleder meg til å finne ut hvordan disse celler oppfør seg.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

jkirkebo

Sitat fra: Ken på lørdag 06. november 2010, klokken 22:09
Etter det jeg har hørt var Thundersky en pataply for flere fabrikker i Kina og kvaliteten var ujevn.

Jeg tror at kvaliteten har økt nå. Jeg har ikke lest så mye stygt på Yahoo! Thundersky forum som er egentlig for alle større prismatiske celler.

Jeg håper kvaliteten er blitt bra etterhvert, jeg vurderer nemlig sterkt disse cellene neste gang jeg skal bytte batteripakke på hytta (12V solcelleanlegg). Men da snakker vi om celler på 1000Ah eller mer... (7000Ah varianten hadde vært snasent, men dessverre grisedyrt).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JCBX

sikker på at HiPower er billigere og bedre ....

TS har mange problemer !

hvor lang tid kan du have 12V på huset ? og har du konverter på til 230V ??

Ladefabrikken

Har lest en del steder at Hipower påstår at deres celler er helt utrolig bra. Men jeg har aldri sett noen test resultater som beviser dette.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

JCBX

jeg har fundet flere indlæg omkring dem

og har en del links til dem

men i sidste ende er det op til den enkelte at drage sin konklution

TS var liiiige før jeg sprang på indtil jeg blev klogere

kan også være jeg bliver klogere (fattigere) PÅ HiPower men indtil nu er det kun positivt


jkirkebo

Sitat fra: JCBX på søndag 07. november 2010, klokken 12:28
sikker på at HiPower er billigere og bedre ....

TS har mange problemer !

hvor lang tid kan du have 12V på huset ? og har du konverter på til 230V ??

Hvor lenge jeg kan drive hytta på bare 12V avhenger jo av hvor mye strøm jeg bruker, men med fulle 1900Ah blybatterier (som jeg trekker maks 900Ah ut av) kan jeg ha den i gang ca. 5 dager uten lading. Med full lading (300Ah pr. dag fra solcellepanelen) kan jeg være der så lenge jeg vil...

Ja, jeg har omformer til 230V, den kan levere inntil 2.6kW kontinuerlig, med sinusform.

Hipower leverer bare småceller etter hva jeg kan forstå. Gidder ikke parallellkoble en hel masse slike, det har bare skaffet meg trøbbel før med blybaserte batterier.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JCBX

uden tvivl er bly bedst og billigst til stand alone systemer

og de koster næsten gratis  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA