Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av dolsen, mandag 12. desember 2016, klokken 10:53

« forrige - neste »

tutti

Igår hadde jeg en servicemann på besøk for å få løsnet ladekabelen på bilen.
Det er visstnok noen pinner inni ladetilkoblingen som noen ganger henger fast.
Ifølge servicemannen må han daglig ut å redde egolfen på denne måten. Teknikk for å løsne er bare å vri og dytte på selve kabelen mens du låser/åpner noen ganger.

I tillegg har jeg opplevd at ladeluken har "frosset" fast flere ganger forrige vinter. Dette uten at jeg så noe is eller snø på selve ladeluken.

Hva tenker dere? Er dette bra nok?

TM

Sitat fra: tutti på fredag 21. oktober 2016, klokken 12:12
I tillegg har jeg opplevd at ladeluken har "frosset" fast flere ganger forrige vinter. Dette uten at jeg så noe is eller snø på selve ladeluken.

Hva tenker dere? Er dette bra nok?
Dette er jo en kritisk feil hvis det ikke finnes en manuell mulighet for å åpne lokket. Minner meg om problemene jeg hadde med Beetle for mange år siden. Jeg måtte ha den inn på verksted for opptining hvis jeg skulle fylle drivstoff i temperatur under -10 C  ;)

GreenBeHH

Har hatt bilen i 1,5år og i dag fikk jeg min første utfordring med å løse ut ladekabelen.  Jeg lader kun hjemme i tørr garasje og med en uoriginal ladekabel som er fast plassert i garasjen.
Saken var at konen glemte at kabelen sto i og startet bilen (nøkkelløs).  Fikk beskjed om å løse ut kabelen, så er det litt verre å forklare.
I alle fall så fikk jeg verken ut kabel eller skrudd av bilen,  Prøvde alt 20 ganger og leste alt i instruksjonsboken.  Ingenting virket.  Ringte nødhjelpen, men de vil kun sende en person til å fikse.  Ble heldigvis brudt på telefonen. Tenkte da å sjekke her i forumet, men fant ikke så mye tips.  Gikk tilslutt ut og prøvde de samme triksene 10 ganger til.  Satte meg så inn i bilen og trykket ALLE knappene.  Så funket dette > trykket varmeapparatet OFF > Skrudde hovedlysbryteren til NULL > Trykket stopp/Start (nøkkelløs) så stoppet bilen.  Gikk ut og åpnet ladekontakten med lås opp på nøkkel.
Nå er alt i orden.  Snodig  ???
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Rio

Som oftest virker det, og er enklere, bare å trykke på "lås oss"-knappen på venstre dør foran! :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Sirup

I dag ville ikke ladekabelen løsne på e-Golfen. Trodde jeg måtte klare meg uten bil til etter påske, men heldigvis sto løsningen på hvordan man kunne "nødfrakoble" kabelen i instruksjonsboken.

For å få løs kabelen holder man inne den ene knappen inni ladeluken samtidig som man låser opp bilen med fjernkontrollen. Gikk heldigvis bra, men instruksjonsboken sier at bilen må på verksted snarest når dette skjer.
VW e-Golf
Tesla Model X75

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA