Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VCDS Tweaks e-Golf

Startet av Britt-Olave Olstad, lørdag 03. desember 2016, klokken 22:16

« forrige - neste »

Britt-Olave Olstad

Hei.
Vi er ferske innehavere av EL-bil og sliter med to ting. Problem 1:Vi finner ikke ut av hvordan vi skal forvarme bilen. Hjelp trengs.
Problem 2: "Bremsespaken" på rattet D- virker ikke. Hva er grunnen til dette?

PaulusA

Hei,

Forvarming aktiveres i menyen du styrer fra rattet. Heter E-cell

Styring av bremsesystem (regenerering) gjøres fra "paddles" bak rattet. Der står det - på venstre side og + på høyre side
Hvis du ikke har de har du ikke lagt til for B50 tror jeg det er, som er styring av dette systemet.
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Britt-Olave Olstad

Da skal vi prøve å finne ut av forvarminga via E-cell.

D- på rattet har vi brukt aktivt fram til nå, men nå virker det plutselig ikke lenger. I hvert fall ikke når det er kuldegrader. Kjørte en tur i dag, og da virka plutselig D- etter ei stund. Pussig, hva er det da tro?

Vollis47

Regenerering ("bremsing") virker ikke dersom batteriet er fulladet. Kan det være årsaken hos dere?
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

Britt-Olave Olstad

Tviler på det i dag i hvert fall, da virka jo plutselig D- etter at jeg hadde kjørt ei stund.
Flere gode tips?

CitB59EL

D- fungerer ikke når batteri er kaldt. Dette oppstår i kulde grader/kaldere temp. Når batteriet blir varmt nok så fungerer D- igjen:) Kan få en pekepinn med å se på E-cell måler på høyre side i display-skal stå på maks for at D- skal fungere.  Når det gjelder forvarming så gjøres dette via E-cell meny via knapper på rattet. Bruk Høyre/venstre piler på venstre hånd til dere finner E-cell meny-der aktiveres forvarming både via klokke slett og via nøkkel hvis dette ønskes.

Egil Fonn

E-cell måler viser tilgjengelig effektuttak. Full regenerering oppnås ikke før batteriet har driftstemperatur. Ved 0 grader ute temp og nedkjølt batteri uten forvarming tar det fort 20min kjøring før batteriet får driftstemperatur.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

PaulusA

Har noen erfaring med når D funker, dvs ikke D-, men mellomnivået? Har prøvd i ca 0 grader og tror det virket greit...
Forstår at det kreves forvarming ved lave temperaturer for D- :-)
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA