Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan ta bort melding om dårlige batterier i nøkkelen?

Startet av Jejl, onsdag 30. november 2016, klokken 10:12

« forrige - neste »

OZ1KNT

Efter at have skiftet de to Pico sikringer i batterikassen så BMS kan se spændingen på batteribanken kom der liv i hele bilen  :)
Batteribanken er nu ladet op til 100% og jeg har prøvet at aflade ned til 80 %  ved at bruge varmeapparatet, nu skal den have et par prøveskilte på så jeg kan få kørt den forsigtigt til og se hvor meget power der er i batterierne.
Skal lige have chekket forbindelsen til omkobling mellem 10/16amp ladning da den trækker 16amp den første tid under ladning uanset hvad knappen er stillet på..
Mvh Jesper
PS. Kigger stadig efter kabel til Palm

OneMore

Bra jobbet!
Har du bilder fra byttet?

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

OZ1KNT

Hey nei jeg glemte jo helt at tage foto af batteripakken da den var ude.. men her er en foto af bilen

Caspar

Veldig bra, vi trenger å holde liv i de siste Classicene. Skal jeg finne frem 4 aluminiumsfelger til deg? Vet ikke helt når jeg kjører til DK neste gang, men er vel mulig å få de bedover på en eller annen måte.
Jeg fikk med 5 Palmkabler fra Nicolay når jeg kjørte opp igjen fra Køben. Ole steen tester de når han kommer tilbake fra ferie. Nicolay viste ikke om de fungerte
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

OneMore

Hiver meg med på den Caspar, jeg har nok noen Th!nk som skal nedover Europe med det første.

Så ser at vår kjære nye TH!NK medlem mangler den sorte front innfatningen. Jeg tror jeg har et par esktra så kan nok sende ned en slik. Samt reserve speil og gjerne en bakluke om det er interesse for det.
Har selvfølgelig annnet også.

Gi lyd OZ1KNT om det er interesse?

Mvh
OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

elektrolux

Ikke dumt å eksportere.

I utlandet kan en lovlig bytte til annen batterikjemi, og prisnivået på slike classikere er på et helt annet nivå. Her på berget er nisseluene trukket alt for langt ned til at vi evner å se verdien av disse perlene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

OneMore

Du er litt off topic da! Men hvorfor ikke :-) Prisen jeg får er ikke akkurat noe å rope hurra for, men gleden over at den ikke blir vraket er mye større. Og det blir nok Lithium i disse ja.

Vegstasjonen og kjøretøygruppe vest har vært veldig positive til mine henvendelser om ombygging
og har helt klart hatt innstilling om at det blir for dumt å måtte dra til utlandet for å få dem godkjent.

Men problemet er at det ikke er noen andre som vil følge min plan, eller delta både med tid og penger.


OneMore

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

OZ1KNT

Hej Alle
Super med alle de positive svar  :)
OneMore jeg har den lille sort front, den ligger på garagen så ingen problem
kan du evt. sende mig en PB så vi kan aftale nærmere hvis du har nogle reservedele jeg kan købe.
Til Caspar.. Jeg er vældig interesseret i kablet og fælge bare kontakt mig når du har tid så kan vi finde ud af det.

Der er lejet prøveskilte til på søndag så der skal Think'en ud på landevejen og rulle, så må vi se om jeg kommer hjem igen :-)

God aften.

Mvh.
Jesper

elektrolux

#8
Sitat fra: OneMore på onsdag 12. oktober 2016, klokken 18:03
Vegstasjonen og kjøretøygruppe vest har vært veldig positive til mine henvendelser om ombygging
og har helt klart hatt innstilling om at det blir for dumt å måtte dra til utlandet for å få dem godkjent.

Vi har jo biler som har kjørt rundt med Litium batteri fra lenge før det berømmelige skrivet til Vegvesenet dukket opp.

Hvorfor ikke bare montere dette batteriet over i en bil som vurderes skrotet og vise den til vegstasjonen. Når. og jeg mener Når de kommer med 160 punkts listen sin, ( Inkl. dokumentasjon på dørlåser og krav om kollisjonstest forfra og fra siden ) er det bare å flytte batteriet tilbake i bilen som nå har kjørt rundt med dette batteriet i snart 6 år, og skrote den som ble framvist.

Dette koster kun tiden det tar å bytte batteri, og montere rele for overstyring av bilens lader, altså noen timer med arbeid.

Forøvrig samme batteri som Caspar her i sin Think, Ehh Mini
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA