Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny e-golf med 50% høyere batterikapasitet

Startet av Chivas, torsdag 29. september 2016, klokken 08:39

« forrige - neste »

Chivas

Vi snakker alle om rekkevidde, men hva med topphastighet?

e-golf er vel "plombert" på 140 km/t og den kommende Ampera-e har 150 km/t som max.

De fleste vil sikkert si at dette er nada problem her i Norge, men hva med de store markedene i Europa? Tyskerne sender jo e-golfer til Norge pga av at "ingen" vil ha de i Tyskland. Kan topphastighet ha noe med dette å gjøre?

Selv ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg hadde lagt ut på tur på Autobahnen med en bil som maks kan gå i 140  :-\

Rio

Det er vel ikke mye "fri fart" igjen på autobahn i Tyskland nå? Begrensingen er på eller under 130 km/t.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

vitcho

Jeg er enig med dig, Jens Jacob. Jeg synes, det er for fedt med alt det der futuristiske lir, men det eneste, jeg reelt har brug for er et større batteri i min 2016. That's it. Problemet er bare, om det så bliver op mod 100k værd, hvilket det jo nok kan komme til at koste? Det ved jeg sgut - så er det måske sjovere bare at opgradere til den futuristiske VW i 2020 (eller et andet mærke nu).

e-curious

Betalingsviljen er kanskje litt avhengig av når pakken bli tilgjengelig, hvor gammel og hvilken stand bilen er i.

turfsurf

Sitat fra: Rio på fredag 30. september 2016, klokken 14:09
Det er vel ikke mye "fri fart" igjen på autobahn i Tyskland nå? Begrensingen er på eller under 130 km/t.
Det er nok til at 140km/t er en klar ulempe. I fjor sommer lå vi mye i 150-160km/t på Autobahn. I Italia går og mye av trafikken i den farten og, selv om fartsgrensen er 130. I tillegg er det greit å ha noe å gi på med for tilpasninger til annen trafikk, så toppfart på godt over 200km/t er å foretrekke.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rio

Bevares, men da må man dimensjonere bilen deretter, og det koster. Det betyr både ekstre kost, og ekstra vekt (som reduserer rekkevidden).
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Chivas

Tja, hva er topphastighet på en bensin eller dieselgolf? Skal vel ikke så mye annen dimensjonering til for å tilsvare "vanlig" Golf?
Ja, rekkevidden vil slite, men da har ihvertfall føreren et valg.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA