Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Webasto på Think?

Startet av JCBX, lørdag 11. desember 2010, klokken 16:03

« forrige - neste »

Baltor

I og med at dette er en nylig ombygd bil bør du vel drøfte dette med leverandøren av systemet?
Du har vel fått en garanti på at dette skal fungere?
Vær ops på at det også kan være andre problemer i den løsningen de har levert, det aller mest kritiske er avbryting av lading og overvåking av batteriet på cellenivå.
Her ser du et eksempel på hva som kan skje:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2876.msg23370#msg23370
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

JCBX

Tak for svaret ..... :)

men det er ikke et problem som sådan !

egenligt et luxusproblem som andre kan klandres for

alt til lithium er et seperat system og fungere !

vil bare gerne have energimåleren til at vise noget også , og da den kun skulle måle ladet/afladet amp.  syntes det at ligge lige for

men sådan er det bare ikke !

og vandpumpe problemet er heller ikke at relatere til ombygningen !

begge problematikker ligge udelukkende i Citroën styringen og forståelsen af denne (eller rettere mangel på samme)



JCBX

bemærkede nu lige at hvis pumpen kører .......

og jeg slår tændingen til og fra så slukker den (som den også burde)

senere vil den så selv starte op igen og følge sin sekvens , hvor den så måtte få den ordre fra ???


Baltor

Sitat fra: JCBX på søndag 21. november 2010, klokken 12:22
senere vil den så selv starte op igen og følge sin sekvens , hvor den så måtte få den ordre fra ???
Kan det være at den ved en feil starter hver gang dc-dc starter? Prøv å lade 12v separat og se om den da får hvile..
Sitat fra: JCBX på søndag 21. november 2010, klokken 12:20
og vandpumpe problemet er heller ikke at relatere til ombygningen !
Er du sikker? Kan det være at vannpumpen får spenning "feil vei" via tilleggsutstyr som skal hente spenning fra den?
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

JCBX

prøver at lade 12 lige nu !
trækker 1-2A så det er ikke kritisk


Lurer lidt på dette også :

Min Saxo vil kun, efter eco meteret i grøn og gult felt !

er det fordi jeg har slettet alt tidligere lagret Ah lagering ? (med Lexia 3)

den kørte til 200A / rødt felt før Lexia 3 !

men ikke længere , hvad er gået galt ?




Rav4_EV

Du har et defekt 12 volts batteri. Dette må skiftes først.
På grunn av den lave spenningen vil referansespenningen til gasspotmeter bli feil, og du får ikke kjørt med "full skrue"

Alt vil rette seg med et nytt batteri, inkludert at vannpumpen går! (og det gjør den fordi DC/DC jobber)
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

JCBX

jeg er tror du har ret ! end og MEGET ret !

ser ud til at DC/DC slår fra og til for at opretholde batt. hele tiden

og så har jeg ladet noget tid nu med 12V ..... optager kun lidt strøm

laver lige en væskefyldemåling , det vil slå det helt fast

JCBX



:(  Tjaaaaaaa det taber spændingen fra 13,1V til 9,94V på 2 min og bliver der konstant nu i 15 min

sikkert det samme om yderligere 45 min !

foruroligende positivt at elbilwiki (og I andre) har ret !

i dette tilfælde vedr. 12V batteriet !

meget spændt på at få et nyt batteri hjem til den ...........

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA