Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bruktpriser Ampera

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 06. juni 2017, klokken 20:16

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Fra elbil.no:

Slik gikk Frode og konas første langtur med Zoe

Sandnes-mannen Frode Larsen byttet dieseldrevet Skoda med en elbil fra Renault. Her får du Larsens beretning om den første langturen - til Bø i Telemark. Konklusjonen fra vårt nye medlem? Løp og kjøp!

Les mer om turen på elbil.no

http://elbil.no/slik-gikk-frode-og-konas-forste-langtur-med-ny-zoe/
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Goggen123

Syns vel ikke dette var kjempeimponerende, og til tross for relativt "trege" vestlandsveier.
I går kjørte jeg 88 km t/r jobb med Leafen, 3+ til og 10+ hjem,  snitt 1,7 kwh pr mil med gjennomsnittshastighet 91,5 km/t.
Sikkert fin bil når man setter pris på lange "middagspauser" underveis  ;D

THE

På mandag kjørte jeg 640 km med Zoe. 13,7 kWt/100km og snitthastighet på 67 km/t. Lengste ladepause var 20 minutter. Hadde ikke orket denne turen med 22 kW lading, selv ikke med 41 kWt batteri.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

knut.aulie

Lange ladepauser og kort estimert rekkevidde i forhold til stort batteri i artikkelen.

400 km fremstår som helt utopisk, kanskje enda mer enn vanlig med NEDC

AppleKnocker

Slett ikke. Med sommerdekk, optimal temp ute og rolig kjøring er det flere som har overgått NEDC med nye Zoe. Jeg er 100% sikker at jeg skal klare det selv når jeg prøver.

Har også snakket med en som har kjørt Oslo-Voss 360 km på høsten i fjor med en førserie bil uten å lade.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Jejl

I snitt har de fått 14,16kw/15,03kw t/r ved ladingen.Med den ladefarten/forbruket kunne de droppet 34 minutt lading og kommet frem med 0%.
Tipper de har ladet litt for tidlig og litt for langt opp.
Hadde de fått 22kw lading hele tiden kunne de klart seg med 1,5 time lading.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA