Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading på Gardermoen

Startet av bosonic, tirsdag 15. november 2016, klokken 14:55

« forrige - neste »

bosonic

Den koreanske regjeringen har lagt ut en fem-års plan for å fremme elbilmarkedet. Det spesielle med denne planen er at staten skal samarbeide med private firmaer for å komme frem til et batteri som «er stort nok» til non-stop kjøring gjennom hele landet på en enkel lading, dvs 400 km (fra Seoul til Busan). «The Ministry of Trade, Industry and Energy" setter av store midler til prosjektet som innbefatteret samarbeid med 27 private firmaer og ca. 230 forskere fra EV og batteri sektor.
For å kunne oppnå denne formidable forskjellen fra dagens rekkevidde på 150- 200 km/lading, til 400 km/lading, så fokuseres det på tynnere separatorer, og justering av materialvalg og mengde. Et av målene er å få sikrere seller med høyere spenning.
Den koreanske regjeringen har tydeligvis tatt inn over seg den globale salgs- økningen på 51%, av reine elbiler og ladbare hybrider. Vi snakker om ca. 312 k enheter solgt i årets første 6 mnd!

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA