Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zero 2017

Startet av elektrolux, torsdag 10. november 2016, klokken 08:07

« forrige - neste »

elektrolux

Berlingo ble retunert etter Nabobil utleie med bare 7 km gjennværende rekkevidde. Innen vi kunne lade den ble den kjørt noe mer og havnet i Skildpadde modus; noe som fikk meg til å utnytte anledningen til å teste hvor mye strøm jeg fikk inn på batteriet.

"Lånte"/Testet en av KHONS kablene våre og fikk fasit:

Maks 14,3A lading og 22,26 kWt gikk gjennom kabelen i løpet av de 7t, 53min og 29 sec ladingen pågikk.

Batteriet er oppgitt til 22,5 kWt så her er nok kapasiteten noe redusert. Blir spennende hva tilsvarende test om et års tid sier.   
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

kodalse

Kohns kabelen er genial.
Skal sammenligne den med Leafspy ved neste fullopplading. Da får jeg forhåpentligvis noe info om tapet i ladeprosessen også.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

elektrolux

Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 22. september 2016, klokken 09:54
Hva er toleransen på måleinstrumentet?

Må spør leverandør, men verdiene en ser på displayet virker meget nøyaktige. Tipper det er likt de fleste slike energimålere. Godt nok for å gi en god indikasjon på tilstanden, men neppe egnet for nøyaktig avregning i forbindelse med f.eks salg.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

KjellG

Tallene en ser på displayet på et instrument behøver ikke ha noe som helst med instrumentets nøyaktighet å gjøre.

Jfr ei klokke, viser timer, minutter, sekunder og en kan estimere 1/4-sekunder, men klokka sakker 3 min/døgn!

nr1rayner

Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Rav4_EV

En god energimåler i serie burde avdekke om kvaliteten på boksen gir gode nok målinger til at det er relevant.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

bosonic

En slik måling er Ok som referansemåling for å se en forskjell av forrige måling.
Hvor mye energi som i virkeligheten går inn på batteriet avhenger mye av laderens virkningsgrad. Denne vil jo ofte variere over ladeperioden. Dessuten er det alltid en viss restenergi tilbake i batteriene når indikator viser "0".
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA