Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av kjølholdt, fredag 28. februar 2014, klokken 09:32

« forrige - neste »

kjølholdt

Noen her som har erfaring med stromer platinum sykkelen med største batteriet. Gjør 45 km i timen.vurderer å hente den fra hamburg . De sender pris ca 28000
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

janstok

Sandnes

Ezee kit: www.ebikes.ca
35 000 km på elsykkel

elbikefun

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 19. februar 2014, klokken 11:32
Noen her som har erfaring med stromer platinum sykkelen med største batteriet. Gjør 45 km i timen.vurderer å hente den fra hamburg . De sender pris ca 28000

Heisann :-)

Ble det sykkel på deg ?  :-)
-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

kjølholdt

det ble det men tok min gamle hybridsykkel og kjøpte ombyggningssett fra rezer.no. Gikk for 1000 watt varianten. kostet meg 10.000 kr . funker bra til og fra jobb.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

elbikefun

Sitat fra: kjølholdt på fredag 19. august 2016, klokken 23:52
det ble det men tok min gamle hybridsykkel og kjøpte ombyggningssett fra rezer.no. Gikk for 1000 watt varianten. kostet meg 10.000 kr . funker bra til og fra jobb.

Høres bra ut :-)
-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

rullemann

Hvordan er det med forsikring når en går over 250w (om det skulle skje noe)? Hva er værste mulige utfall om en blir "tatt"?

elbikefun

Sitat fra: rullemann på fredag 26. august 2016, klokken 10:51
Hvordan er det med forsikring når en går over 250w (om det skulle skje noe)? Hva er værste mulige utfall om en blir "tatt"?

Konsekvensene ved ulovlig kjøring er potensielt store. En ting er politiets reaksjon i form av forelegg; evt. anmeldelse. Langt mer alvorlig er det ved ulykker/ skader man blir innblandet i. Ingen forsikring vil dekke oppståtte skader; være seg personskader eller skader på egen/ annens eiendom/ kjøretøy. Dette siste momentet er konsekvensene å virkelig uroe seg over. Man kan i prinsippet bli stilt til ansvar for kostnader/ erstatninger i million-klassen i ytterste fall...
-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

edyrli

I praksis virker det som verken politi eller folk flest bryr seg noe om verken 250w begrensningen eller 25 km/t begrensningen.
Da kan man heller gå for en av disse: http://www.stealthelectricbikes.com/
Da har man 5,2 kw og 80 km/t. Mye mer hendig en et vanlig 1000w kit som er akkurat like ulovlig.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

petersv

Det er vel bare å moped/motorsykkelregistrere den og kjøpe forsikring? Man kjører kun på vei uansett med en slik doning.

elbikefun

Sitat fra: petersv på lørdag 03. september 2016, klokken 07:30
Det er vel bare å moped/motorsykkelregistrere den og kjøpe forsikring? Man kjører kun på vei uansett med en slik doning.
Ingen tvil om regelverket. Disse raskeste e-syklene må registreres som "eu-moped".Men dessverre havner disse raske e-syklene litt mellom "to stoler". For heftige for fortau/gangveier men samtidig for spede for veier med rask og mye trafikk....
I tillegg skal man på en tråsykkel som dette; bruke MC-hjelm....

En bensin-motorisert moped kan tross alt holde jevn fart på 45 km/t på veien (på rette strektninger iallefall). Det er ikke automatisk gjeldende for e-sykler.
Jeg har erfaringer med to høyt spesifiserte registrerbare s-pedelec-sykler. Det er slik; at tråkkefrekvensen blir svært høy selv i høyeste girutveksling; ved 45 km/t. I praksis gjør man ikke dette. 30-35 km/t er mer realistisk i svakt hellende oppoverbakker og rette strekninger.

Så å ligge i 30-35 km/t med mopedhjelm på en riksvei i daglig pendling: Nei takk ;-) Vet ikke hvor mange av e-syklene i Norge av 45 km/t typen. Men mange er det nok ikke. Ulempene blir for mange, sammenlignet med 25 km/t-syklene.


-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

petersv

Joda, men da snakker du ikke lengre om disse syklene denne tråden handler om. De skriver jo 80km/t, så å få en med speil, lys og håndgass (ingen vil trå i slike hastigheter, som du skriver) som er begrenset til 45km/t burde være overkommelig, og lovlig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA