Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hjemmelader

Startet av Gusse, tirsdag 05. juli 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: Per Spellemann på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:20
Neida, jeg har følgt med på forumet "deres" en stund, og utifra det har jeg trukket mine konklusjoner. Jeg har aldri sett maken til elitiske holdninger fra et "bilmiljø", fascinerende å se.
Jeg er bevandret både inn det norske språk og internett så jeg trenger ingen opplæring der, ellers takk.

Siden du er så vel bevandret i det norske språket så kan du belyse oss med den korrekte definisjonen av 'elitiske', inkludert riktig referanse.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Per Spellemann

Sitat fra: GOS på lørdag 07. mai 2016, klokken 23:10
Sitat fra: Per Spellemann på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:20
Neida, jeg har følgt med på forumet "deres" en stund, og utifra det har jeg trukket mine konklusjoner. Jeg har aldri sett maken til elitiske holdninger fra et "bilmiljø", fascinerende å se.
Jeg er bevandret både inn det norske språk og internett så jeg trenger ingen opplæring der, ellers takk.

Siden du er så vel bevandret i det norske språket så kan du belyse oss med den korrekte definisjonen av 'elitiske', inkludert riktig referanse.

Det var dét du klarte å sette fingeren på i løpet av diskusjonen? Virkelig? Gratulerer.

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

hmre

Sitat fra: Elbil fundamentalist
Du er antakelig topp kommentator på "Oss som ønsker elbilen dit peppern gror"..
Sitat fra: Per Spellemann
Jeg har aldri i hele mitt liv kommentert på noe på facebook.
Sitat fra: Per Spellemann
dette med peppern gror kjenner jeg meg ikke igjen i

Men du visste at det hadde med facebook å gjøre i det minste.

https://no.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internett)

Har alltid latt meg fascinere av trolling. Hadde vært moro å kjent litt på den gleden det tydeligvis gir dem som driver med dette. Er også spent på om dette innlegget er godt nok agn for å få en respons. ;)
2016 Tesla S90D Vin 117xxx

jensjacob

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:59
Det er så mange fordommer blant folk at det eneste som funker er opplevelsen :)

+1
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Kavorka

Jeg må oftere lete etter egnet parkeringsplass. Trenger større marginer for å komme seg inn og ut. I parkeringshus har jeg måttet gå inn/ut på passasjersiden for å gi nabobil mulighet til å åpne førerdør.

Har også endret oppfatning om hvor stort batteri man må ha, mye på grunn av flere lademuligheter nå enn tidligere.

Gusse


lunitiks

Sitat fra: Kavorka på søndag 08. mai 2016, klokken 10:20
Har også endret oppfatning om hvor stort batteri man må ha, mye på grunn av flere lademuligheter nå enn tidligere.

Virkelig? For en elitistisk holdning. Gratulerer


;D ;D ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kavorka

Er svært sjelden jeg bruker de øverste og nederste 20%. I de tilfellene jeg kjører lengre strekk vil det bare bety litt lenger stopp, eller legge inn et stopp ekstra. Ville også vært positivt å redusere vekt. I fremtiden vil det bli enda lettere å klare seg med mindre batteri.

Mao, ser heller for meg lettere og billigere batteri som fremtidsmål, heller en større batterikapasitet.

Alternativt øke størrelse på bil og forbruk, og men beholde kapasiteten. Landcruiser-format hadde nok trengt en stor batteripakke.

Diravi

Bumpet denne igjen (og håper den ikke blir spammet av spellemenn...).

Å leve med Tesla har flere ganger ført til at når jeg skal parkere familiens andre bil (som har automat) og skal skifte til revers, aktiverer jeg i stedet vindusviskerne på full guffe.  ;D

Jeg kvir meg også for å kjøre forbi med nevnte konvensjonelle bil, for den har jo bare 150 turbohester; hvordan i all verden skal det holde?  8)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Bidda

#100
Høres ut som om du har en XM CT....
Hadde Subaru lånebil sist og det var en grusom opplevelse, trykket på gassen og det skjedde ikke noe...turte ikke å kjøre forbi på den 20 mil lange turen.... ;D
Eid 69 biler totalt, hittil i livet. 54 av de har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
Tesla 2017 X75 AP2+FSD silver
Hyundai Kona 2020 dark knight
TMY og CT reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA