Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på de 3 trillingene i bruktmarkedet

Startet av sylwester, onsdag 07. september 2016, klokken 21:59

« forrige - neste »

sylwester

Jeg har problemer med å åpne lokket for å kunne lade. Lokket spretter aldri opp men er såvidt når det virker og enkelte ganger må jeg trykke hardt ned og prøve igjen både to og tre ganger før jeg får åpnet den. Flere som har problemer med dette og hva kan gjøres?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

leafnor

Sitat fra: sylwester på torsdag 07. juli 2016, klokken 19:12
Jeg har problemer med å åpne lokket for å kunne lade. Lokket spretter aldri opp men er såvidt når det virker og enkelte ganger må jeg trykke hardt ned og prøve igjen både to og tre ganger før jeg får åpnet den. Flere som har problemer med dette og hva kan gjøres?
Smøre leddene i opphenget av luken vil kanskje hjelpe?
Leaf 2012/Aug 160.000 km

nr1rayner

Hadde problemer noen ganger i vinter med å få opp luka pga is/snø, men det er vel neppe problemet ditt nå...  8)

Klikker det når du trykker på knappen i bil eller på nøkkelen?
Hvis så skal vel selve låsemekanismen fungere som normalt.

Ellers er det smøring som leafnor skriver.
Har bilen vært på service? Smøring av lås er et av punktene på en service såvidt jeg husker.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

sylwester

Ja, det klikker når jeg drar i spaken i bilen. Jeg har ikke noe på nøkkel :( Som sagt har jeg overlevd ved å ha en kollega til å dra i spaken mens jeg har holdt et lett grep i logoen slik at jeg hjalp den opp, men det betyr jo at jeg ikke kunnet lade alene.

Jeg hadde bilen hos BNH i forrige uke pga av feil på det elektriske og da nevnte jeg denne luka. De sa at det ikke kunne fikses på garantien, men at de som regel tok opp og smørte denne på årlig service, noe som denne bilen skulle hatt i Juni. For meg høres det litt ut som at den er laget dårlig for å rettferdiggjøre service, men jeg bare sa at de skulle ta service på den. Bilen kom tilbake og luka fungerer fint nå :-)



Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Einar_S

Sitat fra: sylwester på onsdag 14. september 2016, klokken 00:28
Som sagt har jeg overlevd ved å ha en kollega til å dra i spaken mens jeg har holdt et lett grep i logoen slik at jeg hjalp den opp, men det betyr jo at jeg ikke kunnet lade alene.
Inntil du får det fikset: Bruk et kort som ser ut som et kredittkort. Kundekort e.l. Tre det inn i hjørnet (lengst unna hengselsiden) på ladeflærpen, så går du og drar i håndtaket. Jeg bruker dette trikset på bensinlokket på en bil jeg har der lokket kniper som du beskriver. Kortet virker som hjelpefjær. Funker hver gang, og skaper til tider tilskuere som ser ut som levende spørsmålstegn.

2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA