Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Våren 2011: Think i økonomisk trøbbel

Startet av LinnCK, fredag 29. april 2011, klokken 14:30

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Noter deg en sjekk av børstene allerede etter 5.000km!
Hvis du har skadet kommutator kan børstene slites rekordfort.

Hvis de er knapt slitt ved 5.000km tar du en ny sjekk ved. f.eks 15.000km.

Vannservice (4-5.000km), bytte av vannpumpe (25000km) og bytte av børster (10-60.000km) bør du har oversikt over selv, så slipper du å oppdage det når noe går istykker (dyrt).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

LinnCK

det er nok lurt ja:)
Nå har de kullbørstene i hvert fall ikke vært byttet siden våren 2008, så det er nok ganske naturlig slitasje.
Og jeg ba dem ta en grundig sjekk når de byttet børstene nå, og de sa ingenting om noen skader da, så forhåpentligvis så er alt ok.
Citroen Saxo - Stovner, Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA