Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

PP2000 ingen kommunikasjon med ECU nokon tips?

Startet av John_Torvald, tirsdag 02. august 2016, klokken 12:09

« forrige - neste »

John_Torvald

Hei, har fått diagnosekabel til Peugeot, med diagbox og det heile, men eg får ikkje kontakt med ECU.

Velger 106 i menyen, går inn på motor eletrisk og prøver, men ingen kontakt. Har standard ODB kontakt i bilen og sikringa er heil.

Det fulgte med adapter for å kople på strøm og 2 punkts kontakt, men har som sagt ODB kontakt... Nokon tips til kva ein kan sjekke?

Rav4_EV

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

John_Torvald

Ja har prøvd både 106 og 106R. Får cun ECU has not replied.

Når eg klikkar på autodiagnostic line check får eg opp at vehicle switched off...

Ved å kople til ein "dum" vag 301 diagnose utstyr får eg strøm på den så det er iallefall spenning på kontakta.

Rav4_EV

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

John_Torvald

Ja, prøvd electric engine på 106 og 106r

Nummeret som eg skriv inn er 8024 på etter valg av bil. Litt usikker på siste nummeret då det er umulig å lese av ved demparlageret.

Nokon muligheit for å sjekke om det er sjølve kabelen som er problemet? Ein ting eg har sett er at lyset på boksen lyser grønt ved usb tilkopling, men det sluknar om eg drar den ut av pc, sjølv om den er kopla til bilen,

Elmo

Har du prøvd Lexia isteden ?  (begge SW pleier å følge med pirat-kabelen).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

John_Torvald

Skal sjå om eg får prøvd meir til helga med lexia..

frodef

Jeg hadde et problem da jeg skulle koble min pp2000 til p106, der problemet var så vidt jeg husker at jord lå på feil pinne (tror det var noe med "signal jord" og "power jord"). Jeg måtte ha et adapter fra 30-pins-kontakten i p106 til ODB, og løste det ved å modifisere adapteret litt.

Fins det altså p106 med ODB direkte istedenfor den eldre 30-pinskontakten?

Elmo

Sitat fra: frodef på lørdag 06. august 2016, klokken 22:07
Fins det altså p106 med ODB direkte istedenfor den eldre 30-pinskontakten?
Ja. Alle fra ca 1999 har 16 pins OBDÌI kontakt
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Pera L

Hej! As Elmo said, Lexia is maybe better. I have found Lexia very easy to use.
From Lexia you choose Saxo. Also you can do icon for display from C:\applic\exe\winlex.exe. Then it starts quicker as you not need to write VIN codes.
Some reasons for the problem:
1. There is not come 12V from OBD connector to the dongle and computer USB can not feed enough power to the dongle.
OBD pins are bend, no contact.
2. Lexia/PP2000 driver for dongle lookin it from wrong USB port. Need to be switch off power from the computer and start Lexia again when try another port. When computer has started and opened properly, then put dongle for car and USB port. Then start Lexia.
3. Computer have not real XP, instead some very late versions from it. Some cases there is not some older files what Lexia needs. Some W7 works, some not.
4. I had once a case that Lexia not started until traction batteries tension was over 80V.

Hope this help
Best regards
Pera L

John_Torvald

Elmo helped me check my software and cable. The issue was the cable, got a new one from ebay now and all good! :)

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA