Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: USA leaf på vinteren

Startet av rmr, søndag 23. oktober 2016, klokken 22:42

« forrige - neste »

rmr

Jeg har nå laget en timer som slår til 17:00 og en kl. 23:00 , det virker stort sett helt greit.

Utfordringen er når du kommer hjem med lite batteri 17:15 , og skal på tur igjen ganske raskt , så må en nå slå av timer funksjonen , ikke lett å huske alltid i en travelhverdag :)

Der var Nissan Leaf bedre , da den har en innstilling som begrenser lading til 80% uten å bruke timer.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

moby666

Hvis det hadde vært mulig å lade bilen til 80% hadde den kommet dårligere ut på EPA målingen. Det er derfor nye Leaf også har droppet lading til 80%.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

rmr

Sitat fra: moby666 på onsdag 07. september 2016, klokken 09:22
Hvis det hadde vært mulig å lade bilen til 80% hadde den kommet dårligere ut på EPA målingen. Det er derfor nye Leaf også har droppet lading til 80%.

Hvorfor det? Kan du utdype? :)

Man kan jo ta bort 80% lading og lade bilen til 100% , og få samme rekkevidde under en eventuell test....
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

rmr

S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

moby666

Hvis bilen har støtte for 80% lading så vil EPA beregne "real life forbruk" til 90% (Gjennomsnittet mellom 100 og 80), pga at i det daglige vil brukerne lade bilen til 80% fordi det ikke er "anbefalt" å lade fult hver gang.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA