Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye seter med regulerbar hodestøtte?

Startet av Sveinm, torsdag 20. oktober 2016, klokken 09:35

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: alda på torsdag 01. september 2016, klokken 10:22
Rekkevidden på E-Ampera oppgis dessuten å være 10 mil under nye 60, så det blir feil å sammenlikne.

60D er oppgitt til 218 miles, så det er med det vi vet så langt ca samme rekkevidde.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

alda

Sitat fra: turfsurf på torsdag 01. september 2016, klokken 11:26
Sitat fra: alda på torsdag 01. september 2016, klokken 10:22
Rekkevidden på E-Ampera oppgis dessuten å være 10 mil under nye 60, så det blir feil å sammenlikne.

60D er oppgitt til 218 miles, så det er med det vi vet så langt ca samme rekkevidde.

OK, men i Norge er det tydeligvis forskjell på bilene: 408 km 60D mot 320 Ampera. Ikke fullt 10 mil, men ikke langt unna.
"Det vil kunne bety praktisk rekkevidde for Ampera-e på rundt 300 kilometer og stemmer overens med oppgitt rekkevidde på 320 kilometer i USA. I USA kreves at bruksrekkevidde skal være lik fabrikkoppgitt rekkevidde."
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Øyvind.h

#17
BMW ønsker riktignok at kundene ikke bryr seg om batteriets størrelse i kWh, men alle andre produsenter fokuserer på kWh og oppgir dette tydelig.

Dvs. en Model S med 60kWh vil ha noenlunde lik rekkevidde som en Ampera-E med 60kWh batteri.

Tipper Ampera-E har noe lavere forbruk i lav hastighet, men noe høyere i høy hastighet enn Model S. Om tilgjengelig kWh på batteriet er omtrent lik vil rekkevidden være ganske lik, såfremt forbruket er noenlunde likt.

I USA brukes for øvrig EPA rekkeviddeangivelse, noe som gir et ganske riktig bilde av rekkevidden.  I Norge brukes i hovedsak NEDC, som gir et alt for optimistisk bilde av rekkevidde (eks gammel 24kWh Leaf= 200km rekkevidde...)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: alda på torsdag 01. september 2016, klokken 12:23
320 Ampera.

320 er jo rett omformet fra 200.00 miles. Sikker på at dette er endelig oppgitt rekkevidde, ikke bare den samme "200 miles++ EPA" som har vært oppgitt som minimum/omtrentlig rekkevidde i over ett år? Direkte "oversatt" til Norsk?

Har i alle fall forventet at de ville gå over dette når de endelige spesifikasjonene skulle komme, spørsmålet var da kun hvor mye over...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA