Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Yeyeye, mandag 31. oktober 2016, klokken 22:52

« forrige - neste »

Yeyeye

Vi var av de første som fikk utlevert 30kWh Leaf(28.jan), dog har vi nå etter 8+mnd enda ikke fått fikset Nissan Connect. Bilen vår har fått byttet telematik modulen(feb/mars)+ at den har vært inn på nytt hos Witro bil på Juni igjen. Jeg har xx antall runder med Nissan suport og Witro bil, uten at jeg har vært av den masete eller akkurat sinte typen. Lunta begyner dog å bli temmelig oppbrent, og jeg funderer litt over hvilke krav jeg bør stille. App og forvarming var faktisk en vesentlig faktor for valget av Nissan Leaf også, det sammens med at jeg følte bilen var utprøvd og relativt "bombesikker"(for feil). Hadde faktisk trua på at de satset litt på å rette opp tabben med Carwings og at nye Nissan Connect skulle bli noe som funket.

Er det flere som har biler som enda dette ikke er blitt fikset på?
Tips til hvilke krav jeg bør stille for utbedring?
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Lynet

Be om å få hevet kjøpet. Så vidt jeg forstår har de fått flere muligheter på å fikset mangelen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Yeyeye

Ja det er mulig vi må gjøre oss så ufine, men nå er det jo selvsagt idiotisk at det ska være så vanskelig. Feilen ligger mest sannsylig ikke i bilen engang. Akkurat som serveren deres ikke godtok chassinummeret, etter hvert har vi klart å få lagt inn det ,men vi/de klarer ikke aktivere tilkoblede tjenester.

Når vi er på hytta settes bilen på lading på hjemgården hos mine gamle foreldre, vi drar ut i båt til hytta som ligger på en liten øy, og det er ingen god følelse å ikke vite om bilen faktisk har fullt batteri eller ei når vi skal hjem igjen. Litt vanskelig å bruke foreldrene mine som app også, de hjelper gjerne de altså, men det var det med forståelsen av denne moderne teknologien da
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

bob-bob

Sitat fra: Yeyeye på tirsdag 13. september 2016, klokken 12:20
Ja det er mulig vi må gjøre oss så ufine, men nå er det jo selvsagt idiotisk at det ska være så vanskelig. Feilen ligger mest sannsylig ikke i bilen engang. Akkurat som serveren deres ikke godtok chassinummeret, etter hvert har vi klart å få lagt inn det ,men vi/de klarer ikke aktivere tilkoblede tjenester.

Når vi er på hytta settes bilen på lading på hjemgården hos mine gamle foreldre, vi drar ut i båt til hytta som ligger på en liten øy, og det er ingen god følelse å ikke vite om bilen faktisk har fullt batteri eller ei når vi skal hjem igjen. Litt vanskelig å bruke foreldrene mine som app også, de hjelper gjerne de altså, men det var det med forståelsen av denne moderne teknologien da

Yeyeye

Er nok ikke så enkelt som du tror nei. Vi har et utall av forsøk både med Nissan support og verksted, være seg over mail, telefon og oppmøte. Problemet er ikke vanlig registrering. Tydeligvis en feil de ikke har helt klart hva er, men selve bilen er vistnok i orden, så da må det ligge i serveren og Nisssan Connect sentralt. De er nok noe enkelt, men de mangler helt klart kompetente folk på den avdelingen
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

bob-bob

Sitat fra: Yeyeye på torsdag 15. september 2016, klokken 12:15
Er nok ikke så enkelt som du tror nei. Vi har et utall av forsøk både med Nissan support og verksted, være seg over mail, telefon og oppmøte. Problemet er ikke vanlig registrering. Tydeligvis en feil de ikke har helt klart hva er, men selve bilen er vistnok i orden, så da må det ligge i serveren og Nisssan Connect sentralt. De er nok noe enkelt, men de mangler helt klart kompetente folk på den avdelingen

Yeyeye

De er på saken påstås det, forhandler har hatt møte med Nissan i dag og vår bil var en egen sak der, får håpe de finner ut av det. Det er flere som har hatt problemer, men vistnok ikke likt som hos oss. Ble nylig oppringt og de bedyrer at de jobber med å finne ut av det. Sist hadde de bilen i 2 dager, så jeg tror jo på at de faktisk har prøvd, de skulle ha den inn bare 1 dag, men spurte om å få ha den en dag til, da de ikke hadde funnet ut av det. Vi fikk lånebil, så det var jo greit nok. Er nok en it avdeling som må fikse det vil jeg tro.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA