Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 40+ kWh e-nv200

Startet av Megleren, fredag 21. oktober 2016, klokken 01:51

« forrige - neste »

Isbjørn

2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt


Beamer Screamer

Tesla har faktisk ganske bra finish til å være en amcar. Jeg har kjørt mange amcars som leiebiler de siste 15 årene og det er utrolig å se hvilke bommerter de faktisk klarer å gjøre når de konstruerer og setter sammen bilene.

Støpekanter på rattet som er så grove at man skjærer seg på dem, utvendige speil som rister så det er umulig å se noe, girspaker som må stå mellom girene for at bilen skal gå i gir, cabrioleter som lekker som en sil, etc etc. Alt dette på helt nye ganske påkostede leiebiler.

Når det er sagt så er jo faktisk BMW selv på kraftig vei tilbake hva gjelder interiørfinish. F30 er jo full av hardplast og kan plukkes fra hverandre men hendene som en gammel Chevy.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

pwb


TRM

Sitat fra: Megleren på torsdag 01. september 2016, klokken 08:40
Overtok forrige uke min første Tesla, en S85 registrert i januar i år.

La først merke til stort gap mellom panel i dør og dashboard, så begynte jeg å legge merke til flere ting etter hvert som er veldig store feil spør du meg. Kommer fra BMW E61 som forrige bil.

Legger ved bilder her:




Er dette "vanlige" feil som folk har fått rettet? Antar at en del av disse feilene blir ganske vanskelig å rette i etter tid.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Avstanden mellom dørpanel og dashbord fikser de. Hadde det samme på min oktober 2015 85D. Var så tight på venstre side at det ble friksjonslyder.
Tesla Rud justerte sånn at det ser noenlunde likt ut på begge sider.

Men ja, Tesla har ikke spesielt god finish. Har en 70D som lånebil. EL9xxxx som har gått ca 10000 km. Knirker voldsomt her og der, skurrer fra høyttalerne, og nextgensetene gnisser borti midtkonsollen.

Har hatt flett ny Mærsje lånebil som knirka relativt heftig, den også. Samme gjelder nye BMW'er. Virker som moderne biler blir "bygd billigere", med mer interiørlyd som bieffekt.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

pwb

Sitat fra: TRM på fredag 02. september 2016, klokken 23:21
Virker som moderne biler blir "bygd billigere", med mer interiørlyd som bieffekt.

Da har du ikke prøvd fransk (PSA).

Amoss

Sitat fra: TRM på fredag 02. september 2016, klokken 23:21
Virker som moderne biler blir "bygd billigere", ...

Det tror jeg at jeg har hørt de siste 40 årene - minst ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

bmw2002

Sitat fra: Beamer Screamer på fredag 02. september 2016, klokken 21:00
Når det er sagt så er jo faktisk BMW selv på kraftig vei tilbake hva gjelder interiørfinish. F30 er jo full av hardplast og kan plukkes fra hverandre men hendene som en gammel Chevy.

Nå er det kun midtkonsollen som ser billig ut i 3-serie. Resten av bilen ser bra ut og monteringen har ingen glipper som på Tesla.

Forøvrig har BMW sagt at dette er noe de angrer på og at neste 3-serie skal føles langt mer påkostet.

Med tanke på at Tesla ikke har klart å forbedre finish på alle årene Model S har vært i produksjon samt at Model X er likedan tenker jeg betyr at dette bryr de seg ikke om.

Samtidig klarer BMW og japanske produsenter å produsere biler med bra kvalitet i USA så det burde være mulig for Tesla også.

RaBalder

Tesla kunne ha ansatt et par tyskere som stod for kvalitetskontrollen før bilen rullet ut av fabrikken i California (er for dumt at det er forbrukeren som skal stå for Teslas kvalitetskontroll).

  • Alle biler som ikke er perfekte, slipper ikke avgårde.
  • Så kan dem som gjorde feilen stå for feilen der og da

    • Enten er arbeidsbeskrivelsen feil og den må forbedres med en gang.
    • Eller så er det noen som slurver, gi dem en støvel i baken.
  • Er det for mange feil, så stopper alt opp.

På kort sikt er dette selvfølgelig ødeleggende. Det vil stoppe opp på fabrikken  :D  ;D
Men på litt lengre sikt vil dem spare enorme summer på verkstedene ute hos forbrukeren.

Tuxedo

Sitat fra: RaBalder på onsdag 07. september 2016, klokken 18:19
På kort sikt er dette selvfølgelig ødeleggende. Det vil stoppe opp på fabrikken  :D  ;D
Men på litt lengre sikt vil dem spare enorme summer på verkstedene ute hos forbrukeren.
Vel, hvis det er ødeleggende på kort sikt, så har det jo ikke mye hensikt i å spekulere på hvordan det hypotetisk ville gått på litt lengre sikt  ;)

Tesla lever foreløpig fra hånd til munn, stort sett.  Det viktigste for å overleve er å få penger inn nå, men uten at bilene er så ille skrudd sammen at det tar knekken på selskapet.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Øggen

#40
"En kjetting e aldri sterkere enn det svakaste leddet"
Nok av firma som spara i feil ledd, men det teiteste leddet å slurve i, e i bunnleddet.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA