Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny 60D vs brukt 85D

Startet av Leif Nilsen, torsdag 20. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

Cookie Monster

#15
Først får Tesla lage en drive unit som holder noen år før man skryter på seg for mye ;)
Drar man å klager til Tesla får man bare beskjed om at uansett hva det er at det er pga uoriginale felger eller folie på kromlistene  ;D
Han ene dansken som var litt aktivt på forumet her før som bruker bilen veldig aktivt på drag osv har rallede byttet 2 drive units på sin P85D. Den ene gangen knuste hele differensialen under en launch og det rant ut olje.

Står i manualen til Nissan at så lenge man benytter launch control funskjonen som beskrevet uten å skru av traction control bryter man ikke noe garanti. Napper man sikring eller noe til TC på Tesla er de nok lite villige de også.

SitatFollowing this procedure, which is outlined in the manual, will not void the warranty.References1.'2012 GTR Owners Manual.

Men ja enig i at det er veldig lettvint å fyke lydløst av sted i Teslaen så hvis det faktisk viser seg å holde blir det supert :) Men tror dessverre vi kommer til å se en del bytter på P85D også og at de forhåpentligvis har fikset det meste på de siste revisjonene av DU.

Når det kommer til de undersøkelsene hvor de spør kundene så er de ikke verdt mye. Må se på hva verksted og de som henter havarerte biler langs veien sier.
Tesla har slitt med masse feil som man umulig kan legge skjul på. Drive Unit, tpms, osv. samt overfylte verksteder og rot.
Men mange av eierne er så redd for brukt verdien samt så pro Tesla og Elon Musk at de aldri vil si noe negativt om bilen uansett hvor mye feil de har.
2015 P85D

vnm

Dette er enkelt. Det er markedet som bestemmer om et produkt er for høyt priset eller ikke.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Cookie Monster

Ja er egentlig så enkelt som det :)

Selger de ikke hva de forventer setter de nok ned prisen, selger de mer enn nok setter de sikkert enda litt opp.
2015 P85D

HåkonE

Stakkars danske, men det er nok greit å nyansere fra begge sider.... GT-R er ikke kjent for å være "best in class" på særlig mye, inklusive kvalitet.

"The fact is the Nissan GTR can only sustain its claimed performance for a very short period of time before it overheats and the driver is forced to slow, stop or damage the car."

"Nissan Genuinely Terrible Reliability"

www.gtrfails.com

Blir feil å sammenligne å ta sikringer med å bruke launch control. Når det gjelder garanti på sportsbiler, så dekker det ikke det som omfattes av slitasje. Og det er jo slitasje som er utfordring numero uno med launch control. Derav brutalt-uttalelsen til Porsche.

"Alle" som eier slike biler vet jo dette. En del bruker det aldri under eierskapet.

Det siste "Fanboys stemmer jo frem sin egen bil"-argumentet er velkjent, og gjelder nok også konkurrentene. Akkurat GT-R er vel spesielt kjent i USA for den aggressive fansen. Når det gjelder holdbarhet, så er det kun uavhengige tall som forteller hele historien, og ikke "jeg kjenner en kar".

Men vi kan være enige om at Tesla har utfordringer på kvalitet. Det har for eks. også Mercedes S-klasse (Well below average iflg. Consumer Reports), men det er jo en fristende bil for mange likevel. Er den overpriset? :)

Markedet bestemmer om prisen er riktig. Salgstall for USA (2015):

Nissan GT-R:   1105
Model S:         26 566

De ligger i samme prisklasse.

Model S hadde forøvrig betraktelig bedre salg enn det Lexus LS, Jaguar XJ, Mercedes CLS og Porsche Panamera klarte til sammen.

Model S solgte også bedre enn Audi A8/A7, BMW 6/7 serie og Mercedes S-klasse.

Mon tro hvor mange forhandlere og hvor mye reklame sistnevnte har brukt siste årene. Høres jo ikke ut som Model S er overpriset akkurat..... :)



Cookie Monster

#19
Finner alltid noen som er missfornøyd uansett bil. Jeg er stort sett fornøyd med min men blir ofte til at man skriver mest om det man ikke er fornøyd med. linken om den gtren på bane virker bare som en idiot som ikke kan kjøre som holder inne bremsen hele tiden eller hva han driver med. Gtr har gang på gang vist seg å levere på Nurburgring men vil alltid finnes mandagsbiler.
Men bremsene lages av Brembo som også leverer til Tesla. Så han får klage til Brembo eller slutte å kjøre med beinet hvilende på bremsepedalen  ;D Han virker mest som en av de rikmans folka som ikke kan kjøre bil på bane men som mener det er bilen sin feil.

Bare for å ha det klart så mener jeg ikke at Model S er overpriset jeg mener P100D er overpriset når den koster over 500 000 mer enn hva en helt lik model S gjør hvor eneste forskjellen er drive unit bak og batteriet.
2015 P85D

50%NoFuel

Det er så enkelt - som Tesla selv sier: Noen (som er dumme nok) skal finansiere resten av modellrekken (model e). Mao er det ikke økte kostnader som er rasjonale for de prisene de tar for P100DL.
Fremtiden er elektrisk

Øyvind.h

Sitat fra: 50%NoFuel på onsdag 31. august 2016, klokken 22:37
Det er så enkelt - som Tesla selv sier: Noen (som er dumme nok) skal finansiere resten av modellrekken (model e).
De menneskene du kaller dumme har i hvert fall klart seg såpass godt økonomisk at de har råd til å betale mye for produktet.

Alle kjøp av Model S/X/3 driver Tesla fremover. Dvs. alle er med på å bygge opp et selskap som har vist en traust bilbransje hvor skapet skal stå. Jeg synes ikke de som bidrar mest til oppbygningen av selskapet er de dummeste. Jeg vil heller si de fortjener applaus :)

Skulle alle fokusert på kroner og øre hadde sikkert mange solgt bilen, gått over til sykkel/elsykkel/kollektiv osv. Da blir det lite fart på Tesla gitt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA