Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av Hejduk, mandag 17. oktober 2016, klokken 10:40

« forrige - neste »

ProsjektX

Sitat fra: jkirkebo på søndag 28. august 2016, klokken 20:18
Sitat fra: Hejduk på søndag 28. august 2016, klokken 19:46
Charge-Amps selger jo nå 3.gen ladekabler uten kladd, så at en kabel må ha kladd må være feil.

Kabler med Type 2 plugg må ha kladd. Kabler med Type 1 har hittil ikke vært pålagt kladd, men må ha det fra neste år (utelatelse i standarden som nå er fikset).
Eksakt hvor finner du referanse til det? synes det høres litt rart ut, greit nok i pluggen på bil-sida, men hva med uttaket for 230/400V? Og ser nå i f.eks EN62752 at nettopp en slik løsning er omtalt. Hvilket burde være det ideelle.
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Griffel

#16
Sitat fra: ProsjektX på mandag 29. august 2016, klokken 15:47
Sitat fra: jkirkebo på søndag 28. august 2016, klokken 20:18
Kabler med Type 2 plugg må ha kladd. Kabler med Type 1 har hittil ikke vært pålagt kladd, men må ha det fra neste år (utelatelse i standarden som nå er fikset).
Eksakt hvor finner du referanse til det? synes det høres litt rart ut, greit nok i pluggen på bil-sida, men hva med uttaket for 230/400V? Og ser nå i f.eks EN62752 at nettopp en slik løsning er omtalt. Hvilket burde være det ideelle.
Kontrollfunksjon kan bygges inn i pluggen mot veggen eller "i kabel kontrolboks" maks 30 cm fra denne pluggen. Tyskland har en serregel som tillater 2m kabel fra plugg til kontrolboks.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Hejduk

Da er valget gjort, og det ble Ray fra Elektrolux.
Får klare meg uten 32A hastighet.
Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

ProsjektX

Sitat fra: Griffel på mandag 29. august 2016, klokken 18:50
Sitat fra: ProsjektX på mandag 29. august 2016, klokken 15:47
Sitat fra: jkirkebo på søndag 28. august 2016, klokken 20:18
Kabler med Type 2 plugg må ha kladd. Kabler med Type 1 har hittil ikke vært pålagt kladd, men må ha det fra neste år (utelatelse i standarden som nå er fikset).
Eksakt hvor finner du referanse til det? synes det høres litt rart ut, greit nok i pluggen på bil-sida, men hva med uttaket for 230/400V? Og ser nå i f.eks EN62752 at nettopp en slik løsning er omtalt. Hvilket burde være det ideelle.
Kontrollfunksjon kan bygges inn i pluggen mot veggen eller "i kabel kontrolboks" maks 30 cm fra denne pluggen. Tyskland har en serregel som tillater 2m kabel fra plugg til kontrolboks.
Jo, den kan være mer enn 30cm fra vegg generelt, men da må den blant annet tåle 11kN trykk fra et gummihjul (bil som kjører over boksen..)
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Ferry

Så da kan rele og styreelektronikk sitte i type 2 støpslet, så fremt det er kraftig nok bygd? Og at det er plass da, så klart. Det er ganske mye mer elegant med en kabel uten klump.

Rav4_EV

En industrikontakt kan vel aldri bli elegant ;)
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Griffel

Sitat fra: Ferry på tirsdag 30. august 2016, klokken 12:04
Så da kan rele og styreelektronikk sitte i type 2 støpslet, så fremt det er kraftig nok bygd? Og at det er plass da, så klart. Det er ganske mye mer elegant med en kabel uten klump.
Nei, jordfeilbryter, pilotfunksjon, rele osv. kan sitte CCE eller Schuko støpsel, eller i kladd, eller delt mellom disse.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ferry

Sitat fra: ProsjektX på tirsdag 30. august 2016, klokken 09:51
Jo, den kan være mer enn 30cm fra vegg generelt, men da må den blant annet tåle 11kN trykk fra et gummihjul (bil som kjører over boksen..)

Sitat fra: Griffel på tirsdag 30. august 2016, klokken 13:49
Nei, jordfeilbryter, pilotfunksjon, rele osv. kan sitte CCE eller Schuko støpsel, eller i kladd, eller delt mellom disse.

Ja eller nei? ;) Bli enige.

Griffel

Sitat fra: Ferry på tirsdag 30. august 2016, klokken 13:56
Ja eller nei? ;) Bli enige.

Ut fra svar høyere opp ser det ut til at vi er enige.

Sitat fra: ProsjektX på mandag 29. august 2016, klokken 15:47
Eksakt hvor finner du referanse til det? synes det høres litt rart ut, greit nok i pluggen på bil-sida, men hva med uttaket for 230/400V? Og ser nå i f.eks EN62752 at nettopp en slik løsning er omtalt. Hvilket burde være det ideelle.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA