Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EL-moped prosjekt ?

Startet av sveander, søndag 31. oktober 2010, klokken 21:06

« forrige - neste »

sveander

http://www.ladestasjoner.no/2010/06/grnland-oslo.html

Er det slutt på denne plassen nå som det er kommet plasser i Grønlandsleiret 15 ?

På fredag var det satt gjerde rundt kontaktene slik at vi ikke fikk ladet.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

Lunde

Usikker, men i sin tid var det eneste mulige ladeplass i Oslo sentrum. De ble montert av meg personlig over to tre kvelder med en aldeles usannsynlig sommerhete.. 30 i skyggen  :P

Plassene er vel ikke av de mest populære da det blir mye fugleskitt, men de gjør vel nytta si enda :-)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Thomas Parsli

Plassen er til tider svært populær, hvis man kommer etter 08:30 på riktig tid av året er (var) plassen full.

Men kombinasjonen "plutselig fullt + plutselig stengt + fugleskitt + narkolangere + sigøynere + omkjøring gjennom hele oslo pga. ny tunell" gjør at jeg nå heller parkerer på Aker Brygge og går til jobb hver dag (rett ved overnevnte ladeplass på Grønland) >:(

Og trafikketaten har fortsatt ikke klart å bytte skiltet ved sofienbergparken (fra 8 til 16 timer), så der må jeg flytte bilen hvis jeg ikke jobber kort dag.


Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

sveander

Nå er det jo 4 nye lekre plasser i Grønnløandsleiret uten dueskitt så vil bruke dem.
I tilegg så er det en plass i parkeringshuset under Galleri Oslo , men den har jeg ikke testet.

Det er også en eller to plasser i Hollendergaten, så Grønland burde være dekket.

Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

Hans Håvard Kvisle

Den gamle plassen på Grønland som var et samarbeid mellom Hafslund og Norstart, tror jeg bare vi må anse som historie. En sjarmerende pionérbedrift som har utspilt sin rolle. Stor takk til Øyvind Lunde, uten han ville ikke den kommet opp.

Nå tar Oslo kommune ansvar, setter opp mange plasser og vedlikeholder dem! Seinest for et par dager siden var det en stolpe i Skovveien som var kjørt ned. I løpet av 24 timer sto den rett og rank igjen.

Kommunen planlegger nå utbyggingen for 2011. Det vil gjenstå ca 110 av de totalt 400 ladepunktene det er bevilga penger til over en 4-årsperiode. Norstart har gjort kommunen oppmerksomme på at vestsiden av Oslo sentrum er bortskjemt, mens østsiden delvis er bortglemt. Så vi har satt i gang leiting etter flere egna plasser på denne siden av byen. Bør da være mulig å få til!
St.Hanshaugen

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 13. oktober 2010, klokken 10:57
...gjør at jeg nå heller parkerer på Aker Brygge og går til jobb hver dag (rett ved overnevnte ladeplass på Grønland) >:(

Trondheimsveien 7 åpna. 4 ladepunkter. 16 timers parkering. Bedre for deg enn å gå fra Aker brygge  ;)
St.Hanshaugen

Thomas Parsli

Det var gode nyheter!

Jeg har sluttet å mase på Trafikketaten om endring av skiltene (8 timer) i Kirkegårdsgata (åpenbart en komplisert affære) -og de nye plassene på grønland har jo vært utsatt flere ganger (pga. tele?).

Den gode nyheten er at både Kirkegårdsgata og Grønlandsleiret er åpnet, den litt vonde oppsummeringen er at antall ladeplasser i området er økt fra 6 (Øyvind Lundes plass, Grønland;) til 12 (Kirkegårdsgata, Grønlandsleiret og Trondheimsveien) de siste fem årene.

Eller sagt på en annen måte: På litt over fem år har Oslo kommune klart å øke antall ladeplasser i området med 6 plasser. På den samme tiden har de privatisert den kommunale parkeringsplassen ved Nylandsveien/Nordbygata hvor mange elbiler parkerte uten å lade...
Jeg husker plutselig denne: http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/article817145.ece

Ellers må jeg gi ros til trafikketaten for hvordan de driver de ladeplassene som faktisk er etablert:
Jeg ringte (vakttelefonen) om morgenen og fortalte at stolpene i Kirkegårdsgata ikke virket -og når jeg hentet bilen på ettermiddagen var den faktisk ladet :D

Thomas
(som sikkert hadde vært strålende fornøyd hvis han jobbet i nærheten av aker brygge ::))
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA