Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jordfeilvern type B- tigjengelighet og pris

Startet av Griffel, torsdag 13. oktober 2016, klokken 23:18

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: nr1rayner på lørdag 27. august 2016, klokken 10:43
Det er nettopp her det virkelig burde satses på hybrider, mye stillestående og stort sett lavt effektbruk. F.eks. søppelbiler i bykjøring.
De ender opp med å stå på tomgang hele dagen  >:(

https://www.wired.com/2016/07/tesla-co-founder-making-electric-garbage-trucks-jet-tech-not/
:)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

nr1rayner

Sitat fra: Amoss på lørdag 27. august 2016, klokken 13:19

https://www.wired.com/2016/07/tesla-co-founder-making-electric-garbage-trucks-jet-tech-not/
:)
"You can meet California emissions without any after-treatment."
Wow!  :D
Det altså på diesel, og California er jo ikke akkurat kjent for å tillate hva som helst av nye produkter på diesel..

Venter også på skikkelig hybrid til buss og lastebiler.
Kjører regionbuss selv (diesel), er selv flink å bruke reatarder (oljebrems), og det blir det endel av når man skal bremse fra 80 til 0 ganske mange ganger..
All retarderbruk burde vært erstattet av regen, tør ikke anslå hvor stor besparelsen ville bli i %, men normalt forbruk på de bussene jeg kjører er ca 3-3,5 l/mil pr.d.d. da selvsagt på hele ruten.
Mens i midtbyen er det vel gjerne ca 5-7 l/mil.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA