Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Krever 5AT virkelig oppgradert interiør?

Startet av MrBacardi, onsdag 24. august 2016, klokken 07:06

« forrige - neste »

Muffinman

Ah, vår sølvfargede gamle venn EL18690. Halve Norge må ha vært inni den bilen.

Tuxedo

#16
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 21. juni 2016, klokken 20:13
Ah, vår sølvfargede gamle venn EL18690. Halve Norge må ha vært inni den bilen.
Tja, jeg vet ikke jeg.  Husker fra min ungdomstid at enkelte jenter ble omtalt på samme måten, men det var sannsynligvis ikke noe hold i det.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

"Bygdas svar på Hyundai Atos. Liten utenpå og stor inni"  ;D

...back to topic  8)

MrBacardi

Så faktisk denne bilen parkert ved golfbanen ved Griniveien i Bærum i dag.

Tenkte først ikke noe spesielt over bilen utover at den var signaturrød, men så oppdaget jeg EL96-skiltene.

Bilen så strøken ut den, hadde 21" i sølv.

Kjørte forbi så jeg fikk ikke tatt noe bilde dessverre.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Rav4_EV

Eieren er bilsamler. Han var nummer to til å skaffe seg Toyota Rav4 EV i Norge tilbake i 2004-2005 også.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

kinck

Jeg kan bekrefte det som mange har mistanke om på forumet.
Bilen ble kjøpt i California for noen år siden. Men har stått lagret her i Norge.
Det er en av di første som ble laget og kjøpt pga av det. Dei første bilene ble nærmest håndlaget.
Den er signatur rød med sort interiør og med alt bortsett fra 3.setersd(barnesete) bakerst. Den har gått i underkant av 20.000 miles.
Jeg har også som det ble skrevet tidligere en Rav4ev produsert i august 2003. Det er en av di siste Toyots laget etter at Chevrom/Texaxo stoppet Panasonic sin produksjon av batterier. En annen skjeldenhet er Dodge EVvan 1993 produsert av Crysler i 56 eksemplar. til daglig kjører jeg Leaf.

petersv

Kult, men er du ikke redd for astronomiske reparasjonskostnader når Drive Uniten ryker?

kinck

Jeg har kjørt Rav4 ev i 10 år som har vært så å si feilfritt så jeg håper på det beste, men har også valgt en forsikring som dekker motor og drivverk. Vil ikke anbefalle noen andre å prøve seg på US import av model s eller x. Det har vært mye vanskligheter da det er enkelte ting som ikke er likt og som medfører problemer både ved registrering og ikke minst om en skal bytte over til europeisk lading. Tesla har vært ok å prate med og jeg har fått kjøpt deler fra dem. Jeg har Chademo adapter men lader som regel på jobb(altbox) da jeg har kontor inne hos ett energiverk som selvsakt har ladestolper på parkeringen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA