Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gass fra batterier ved lading?

Startet av sukkerbollen, tirsdag 03. mai 2016, klokken 23:03

« forrige - neste »

turfsurf

Over tre timer på 18 mil, da skjønner jeg lavt forbruk :)


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Ole-Arthur Hegrenes

#32
Har 182 km på lengste tur. Stoppa med 37km igjen på displayet. Var 4 mil til neste lader, uansett retning....
(Fullpakket bil, 2v+3b)
E-Golf 2015 (kjøpt ny)
Tesla S 85: 2013 (kjøpt brukt 2016)

eivhelle

#33
Kjører nå min andre sommersesong og har helt klart et inntrykk av at bilen bruker mindre strøm nå enn i fjor. Noe kan selvsagt ha med at en er blitt mer rutinert som elbilsjåfør, men jeg tror også at det hjelper mye at bilen er innkjørt.

Jeg liker å ha litt margin når jeg kjører, men har ikke noe problem med å planlegge etapper på 150km nå om sommeren. Det ser heller ikke ut som at det er noe problematisk å kjøre over fjelloverganger heller. Jeg kjørte strekningen Vinje (Voss) til Førde på 10.7 til tross for 3 fjelloverganger med til sammen 1800 meter stigning. Strekningen var på 151 km og en startet ca. 170 meter høyere enn ankomststedet. Kombinasjonen med smal vei og dårlig asfalt gjorde at snitthastigheten var heller lav, men samtidig var formålet med turen først og fremst å se fin natur og da var det greit med rolig tempo.

2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Sidewinder

17,6 mil.  Over ett fjell på 700meter,
Imponert over hvor mye man klarer å regnerere
Om man gjør det på de rette plassene..

Jan.Martin.Grindheim61

#35
Min rekkevidde rekord er 160  km. og 40  km. igjen...
Søndagskjøring med snit på 50  km./h. uten stigning.. Husnes-Utne-Odda-Husnes.. ( blomstringtur i Hardanger. )   15 mai. 2016.. Sol å varmt vær.  Sikkert ikkje meir en 100m. i høydeforskjell.    Forbruk på 9-11Kw/100km.
Til vanleg rekkvidde på 140  km. om sommeren å ca. 70-120km. om vinteren.. ( uten varmepumpe.. E-Golf 2014 mod. )

Heimdal-eGolf

Kjørte tur - retur Trondheim - Fillefjell i sommer. På retur klarte jeg Beitostølen - Dombås (via Heidal) uten problemer. Ladet til 87% på Beitostølen og på Dombås var det noe sånt som 5-10km rest, forbruk 10.7 kWh/100km. Strekningen er 154km. Kjørte på ECO og fulgte trafikken (snitt 66km/t).

Planen var egentlig å lade på Otta da det i følge GreenRace ikke var mulig å nå frem til Dombås på en lading, men da jeg passerte Otta hadde jeg 47% igjen på batteriet så da var det bare å fortsette.
TM3 reservasjon 1.4.2016
2015 eGolf levert 4.5.2015
2014 eUP overtatt 25.9.2017

Djur1

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA