Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: TESLA Wall Connector - VEGGKONTAKT, 32 A TREFASET

Startet av moby666, mandag 22. august 2016, klokken 12:40

« forrige - neste »

moby666

Tipper det er til internt bruk for selgere som ikke har peiling.  Er tilsvarende hos andre merker.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

sylwester

#61
I følge Din Sides test så er det ingen girspak på Ioniq så det er sikkert det de mener med "shift by wire". Rart at de da har tatt med det i sammenlikningen som om det er positivt at andre biler har det.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Panduck

Sitat fra: sylwester på onsdag 10. august 2016, klokken 12:28
I følge Din Sides test så er det ingen girspak på Ioniq så det er sikkert det de mener med "shift by wire". Rart at de da har tatt med det i sammenlikningen som om det er positivt at andre biler har det.

Uhm, hvorfor står det da "nei" på LEAF, som også bruker "shift by wire"?

https://en.wikipedia.org/wiki/Shift_by_wire

jkirkebo

Sitat fra: Panduck på onsdag 10. august 2016, klokken 13:14
Sitat fra: sylwester på onsdag 10. august 2016, klokken 12:28
I følge Din Sides test så er det ingen girspak på Ioniq så det er sikkert det de mener med "shift by wire". Rart at de da har tatt med det i sammenlikningen som om det er positivt at andre biler har det.

Uhm, hvorfor står det da "nei" på LEAF, som også bruker "shift by wire"?

https://en.wikipedia.org/wiki/Shift_by_wire

Ingen elbiler har mekanisk girkasse så pr. definisjon er de "shift by wire" alle sammen. Uavhengig av om du bytter "gir" (egentlig driftsmodus) med spak på rattet, spak mellom setene, brytere på rattet osv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Crown

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 10. august 2016, klokken 10:18
Må si Hyundai falt kraftig i anseelse hos meg nå. Dvs. det er vel kanskje importøren som har laget denne listen hvor de bevisst kommet med gale og misvisende påstander.

Ja jeg også fikk denne listen da jeg forhandlet om Ioniq'en. Den har visst kommet fra importøren. For meg som har Leaf Nordic fra før, som visstnok er sammenligningsgrunnlaget, ble det ganske latterlig og selgeren ble litt flau når jeg påpekte at det var mer feil enn riktig i oversikten. Er det det samme med de andre bilene, så gjør de lurt i å trykke delete på filen og deretter tømme papirkurven. ;)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Beamer Screamer

Det her er sammenlignende reklame og det er (sist jeg sjekket) ulovlig i Norge.

Det er lovlig andre steder, f.eks. i USA, der det er ganske vanlig. Men her på berget er det altså ikke OK. Og spesielt ikke når de legger feilaktige opplysninger til grunn og atpåtil bruker helt subjektive kriterier i sammenligningen slik som med pris pr km manglende rekkevidde. Her har de jo bare funnet på et tall.

Tipper importørene av andre merker tar dette til Forbrukerrådet eller retten rimelig kjapt.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA