Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: zoe selges med hurtiglading i andre land enn Norge.

Startet av Øyst1, søndag 09. oktober 2016, klokken 15:47

« forrige - neste »

leafnor

Det kan være noe i det med hva som har vært gjort av opplæring, om noen i det hele tatt.

Vi gikk på min arbeidsplass til anskaffelse av en Leaf for to år siden, som alle kan benytte i ærender for jobb.

Den er behandlet som et arbeidsutstyr forøvrig, og det er regler for opplæring i bruk av arbeidsustyr. Bl.a Forskrift 608 - best.nr 555, §47 - 48 stiller krav om dokumentert sikkerhetsopplæring.
Alt arbeidsutstyr som arbeidsgiver etter en risikovurdering finner at krever særlig forsiktighet ved bruk, er omfattet av forskriften.
Tok en risikovurdering, og det med lading som er uvant for de fleste uten EL-bil kom opp som et moment.
I tillegg har vi det med renomè. Vi ville ikke ha en bil med firmalogo stående feilparkert eller på noen annen måte skape negative assosiasjoner. 
Derfor, alle som skal benytte bilen får opplæring i bruken, hvordan gratis parkering gjøres (Skive), parkering på lader uten å lade er fy, og helst unngå å kjøre i kollektivfelt "bare for at".

En bieffekt OT er å nevne at innen den ble skaffet hadde ingen LEAF av de ansatte, meg inkludert. Nå er det seks + en hel del andre merker.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

ironduke

Mulig det er bare meg, men jeg ble også litt provosert av en fyr med plugin-hybrid som hurtigladet. Skjønner ikke helt poenget med å okkupere en hurtiglader med den typen bil. Det var to ledige semi-hurtige der også.
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA