Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Omregistrere i år eller neste år

Startet av elrey71, mandag 02. januar 2017, klokken 14:22

« forrige - neste »

elrey71

Leasingtilbudet på renault.no må vel være veldig bra?
Ingen innskudd, ingen etablering, ingen mnd. gebyr og 1295,- / mnd. 5 års binding / fri km.

Høres rimelig ut, men gjelder kun til nyttår. Vurderes sterkt.

Skal evt. brukes til jobbpendling 2 x 13 km. Pluss, pluss.

shufu

Med 5 års binding det blir litt dyrt. Bra bil i sommer men om vinter det ser litt vanskelig ut å bruke...
Om man kjøper nytt, man kan selge når som helst og om man klarer å beholde denne 3/4 års blir tapen  i forhold til leie mye mindre. Bare min mening.
Men det kan være sikkert et alternativ om man har ikke kontant/sparing for en bil og må låne uansett.
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Mippen

Har du regnet på hva et billig billån koster med 5 års binding med 0 i innskudd? Pris varierer etter utstyr, men kjøper du en til 100 tusen koster det deg 1959 kroner med lån. Da kan du selge bilen og sitte igjen med penger etter, det kan du ikke med leasing. Husk også at leasing skal ha ekstra betalt hvis de mener bilen har slitasje eller skader ut over det normale. Min far måtte betale for eksempel 15 000 kroner når han leverte inn bilen fordi de fant noen hundehår. Bilen var aldri brukt til det...
Hvis du selger bilen for 30-40.000 kroner om 5 år har du bare "tapt" 77500 kroner på bilen. Det er omtrent samme beløp som hvis du hadde eid den selv, men du slipper å måtte betale for skader og slitasje når du leverer den inn. Husk at mye kan skje med en bil på 5 år.

Ikke minst mister du skatte fradrag på lån, så egentlig betaler du mer for å få samme bilen hvis du leaser den. Men på kort sikt ser det billigere ut (selv om det ikke er det).
Fremtiden er elektrisk.

elrey71

Det stemmer vel at det alltid er en usikkerhet rundt kostnader ved innlevering.
Når kostnadene totalt ved leasingen – med utkjøp av bilen etter leasingperioden, lander på omtrent det som er nyprisen er det allikevel en av de bedre leasingtilbudene tror jeg.
Annet leasingtilbud på Finn er 1495,- / mnd., pluss etablering, pluss 20.000,- innskudd...
Nå er den bestilt så det jo viktig å rettferdiggjøre kjøpet !

Og det blir kjøring hele året, har bestilt med «varmeposen» og så er det vel bare å kle seg godt.

elektrolux

Husk også at du tillegges mva på årsavgiften når du leaser bil, og blir pålagt å ta dyr og unødvendig service og kasko på kjøretøyet.

Det rimeligste er alltid den løsningen som involverer ferrest mulig "parasitter"

I denne sammenhengen er dette bank, leasingselskap, forsikringselskap etc.

Alle disse skal tjene penger på sine tjenester. Kjøp kontant. Klarer du ikke det sparer du til du kan kjøpe kontant.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elrey71

Service for garanti, og kasko er en selvfølge.
Mva. på årsavgift utgjør 125,- ...
Å kjøpe bil kontant er ikke et prinsipp / holdning, men et spørsmål om økonomi, dessverre   :-)

Hvis totalutgift til en billeasing er det samme som prisen for et kjøp; kontant eller ved lån; så er vel leasing faktisk billigere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA