Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gratis Supercharging for Model 3?

Startet av bosonic, onsdag 31. august 2016, klokken 13:51

« forrige - neste »

bosonic

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Ingeniøren

Han kom seg gjennom, men ingen veit hva tidens tann gjør når motor, drivverk mm er fylt opp med vann.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Beckern

Photoshopet!
Ifølge eksperter skulle vel han strengt tatt vært grillet av HV batteriet.

;)

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Robert Sund

Filmen skal være ekte. Musk kommenterte det også, og forklarte hvordan fremdriften fungerte i vann når bilen (midlertidig) flyter, men at det ikke er anbefalt å gjøre dette...

Lynet

Batteriet er gasstett og alle utvendige kontakter på dagens biler er vanntette. Problemet er vannintrenging på steder der det normalt ikke skal komme vann, som i bilens gulv.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Elmo

Sitat fra: Lynet på søndag 07. august 2016, klokken 23:28
. . . . alle utvendige kontakter på dagens biler er vanntette.

Unntatt Ford Focus da :o
Sitat fra: ElectraAtle på søndag 29. mai 2016, klokken 18:46
Jeg har en Ford Focus 2013 modell. Har kjørt den ca 56000 km. For 7 uker siden fikk jeg ikke start på bilen og ble reddet av Viking. Bilen ble levert Ford Ensjø i Oslo. Etter en uke på verksted hadde de tid til å se på den. Det viser seg at hovedstrømkabel inn mot batteri sitter i sølespruten rett under bilen. Det har kommet vann inn i kontakt noe som har medført korrosjon.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ingeniøren

#7
Kontaktene er nok sprutsikre men holder neppe neddykking, i alle fall ikke etter noen år når tetningen er blitt slappe og sprukne. Dette er vel nesten en større feilkilde enn at batteriet sier takk for seg da vi her snakker om forseglede celler.

Hvem er det forresten som har lever drivlinjen til Focus electric - Tesla, slik som for MB ? En slik alvorlig konstruksjonsfeil forklarer jo at det står mange Focus stille rundt omkring...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA