Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Grønt skatteskifte"

Startet av bno, fredag 30. september 2016, klokken 17:44

« forrige - neste »

bno

Har en E-Up 2015 rundet 5900Km. Var hos Møller Forus fredag da jeg i noe tid merket ulyd  (utpreget / forsterket elmotor lyd) ved seiling. Videre at motoren stoppet ved to anledninger ifm. ventig på port åpning. Møller noterte dette men ville ikke ta bilen inn for kontroll. I dag ved kjøring på slett vei i Eco + merket jeg først at det lugget litt noe i bremsene som gjentok seg ved akselerasjon. Plutselig stoppet motoren og bilen bremset raskt ned. Det var kraftig retardasjon og vi ble kastet fremover så vi merket det for å si det slik. Greide å gli inn til siden og oppdaget da rødt varsel med batteri logo og teksten stopp kontakt verksted. En svært ubehagelig opplevelse. Viking hentet bilen og i morgen er jeg spent på hva dette skyldes. Lader konservativt daglig og ved dette tidsåunkt var SOC ca. 65 70%. Mistamken går mot 12V batteriet, men samtidig virket dette ikke til å være lavt oppladet.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

bno

Siste
MøllerForus gjør henvendelse finner ikke ut hva årsaken er og har nå gjort henvendelse til VW tekniske Oslo... Fortsettelse følger.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

nortrahof

De første E-UPene hadde en feil med tilkoblingen av 12V-batteriet. Alle biler ble kalt inn for kontroll.
Det kan være en slik sak - på nytt?
Ville ha utstyrt bilen din med en logger for å overvåke 12V - men det har nok ikke VAG (eller folk som kan bruke slikt)?
De kan også ha trukket til forbindelsene, slik at de nå ikke finner feil og dette ikke opptrer igjen?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

bno

#3
Det måtte bytte 12v batteriet. Deretter full oppdatering av software.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA