Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Annenhåndsverdi på Ionic

Startet av Bjoris, fredag 23. september 2016, klokken 17:16

« forrige - neste »

Bjoris

Litt nyskjerrig på hvordan bestillingen fordeler seg mellom de tre batteri-alternativene.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Kilroy

#1
60 var ikke noe alternativ når jeg bestilte, men hadde ikke endret uansett. Trenger rekkevidden til hytta i vintersesongen. Jeg bestilte altså en 75...
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Bjoris

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Leafy

Vurderte 75, men landet på mest mulig rekkevidde og det ble derfor bestilt en 90D.
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Bjoris

Ja, det er ikke helt uvesentlig med rekkevidde på en elbil:) Er veldig i tvil, vi skulle nok fått det til med en X60, men så er det dette med 2. håndsverdien, snart har småbilene samme kapasitet...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Rico

Spørsmålet er jo hvor mange av de på 90 som er signatur. De hadde vel ikke noe alternativ.

eha

Rekkevidden er (ved siden av SC-ene) den mest attraktive egenskapen til alle Tesla-biler etter mitt skjønn. Når man først beveger seg opp i 700K, 1 million eller enda mer for en bil, så synes jeg det blir feil å velge bort rekkevidde. Så for oss blir det 90D.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Rico

Sitat fra: eha på søndag 31. juli 2016, klokken 22:57
Rekkevidden er (ved siden av SC-ene) den mest attraktive egenskapen til alle Tesla-biler etter mitt skjønn. Når man først beveger seg opp i 700K, 1 million eller enda mer for en bil, så synes jeg det blir feil å velge bort rekkevidde. Så for oss blir det 90D.

Hyggelig for deg :) Ikke alle som har muligheten til å legge på ytterligere 100-300.000 på en bil som allerede koster 700.000. For min del skal jeg ha den som firmabil, og da begrenset det seg til en 75D.

eha

Vel, jeg tror at "selv en ribbet X60D", for å bruke det uttrykket, er en fantastisk bil. Det jeg egentlig prøvde å si, var at for oss er rekkevidden viktigst, og da velger vi heller bort utstyr (f.eks. premium, skinn og vinterpakke som koster nesten 69K til sammen) for å kunne gå for 90 kontra 75. Men folk har ulike behov, preferanser, økonomi og ikke minst prioriteringer :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Bjoris

#9
Sitat fra: eha på søndag 31. juli 2016, klokken 23:13
Vel, jeg tror at "selv en ribbet X60D", for å bruke det uttrykket, er en fantastisk bil. Det jeg egentlig prøvde å si, var at for oss er rekkevidden viktigst, og da velger vi heller bort utstyr (f.eks. premium, skinn og vinterpakke som koster nesten 69K til sammen) for å kunne gå for 90 kontra 75. Men folk har ulike behov, preferanser, økonomi og ikke minst prioriteringer :)

Ja, det er noen av oss som allerede har valgt bort alt det utstyret du nevner og fortsatt vurderer 60, hehe;) Kan strekke meg til 75 om vi finner 5 seteren brukbar, men det er jo no news på den pt. Skal den fungere så MÅ det komme endringer ifht dagens 2. seterad og jeg har en følelse av at det er å vente i evigheter på ingenting...

Så er det dette med 75 og 60, 60en har samme batteriet, alle egenskapene til 75, eneste forskjell er at du bare får ladet det til 80% noe som jeg vet jeg i praksis ville gjort 350 dager i året uansett med en 75X også, dvs jeg hadde nok ladet til 90% når vi skulle på fjellet noe vi ofte gjør så det er jo ett poeng, men om det er verd 77.000 er jeg usikker på gitt... men 75 ville kommet godt med på langtur selvsagt... Men vi kan kjøpe en del is og brus for 77.000:) og betale noen kroner til GrønnKontakt eller andre med ett CHAdeMO adapter... MEN, det blir mer pes på tur, helt klart er 90 mest passende batteri for en så stor bil som Xen..., men det er helt uaktuelt.

Når vi nå snart får vår nye S70D og fruen spør om det er smart å bytte ned rekkevidde til 60X så blir jeg litt svar skyldig, det er jo ikke det selvsagt... det blir ett kompromiss
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA