Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekkstøy!

Startet av elektrolux, tirsdag 27. september 2016, klokken 15:17

« forrige - neste »

elektrolux

Stoppet i en bakke og la merke til at tanksen, ehh Volvo X60'en bak meg startet idet vi begynte å kjøre.

På neste stopp ( For fotgjenger ) la jeg merke til at føreren helst ikke ville stoppe helt opp og gled sakte mot meg som hadde stoppet helt opp. Føreren av Volvo'en ble så desperat at han tutet for at jeg skulle begynne å kjøre igjen før han måtte stoppe helt opp. Det gikk ikke, og idet han stoppet helt, stoppet også motoren hans, og 1/2 sek senere da fotgjengeren endelig var over og vi kunne kjøre igjen, startet motoren på Volvo'en igjen med skikkelig tannpusselyder bak der.

Er virkelig dette systemet driftsikkert? For meg virket det som om fører kjente til ulydene, og forsøkte å kjøre på en måte som forhindret teknikken i å aktivere og spare drivstoff.

Spørs om ikke bytte av startmotor, og svinghjul på slike biler blir den neste store melkekuen for bilverkstedene nå som tannreimer forsvinner mer og mer. :D 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Øyvind.h

En får håpe alt er dimensjonert kraftig opp, men jeg hadde dette start-stopp systemet i Passaten. Fascinerende hvor hardt motorprodusentene jobber for å sørge for at motoren går minst mulig. Et tegn, eller  ;D
I Passaten fungerte det greit. Litt rykkete, men relativt kjapp på avtrekkeren.

Hadde derimot dårlig erfaring med en Mercedes. Der var systemet så tregt at det ble rykkete/ubehagelig å bruke. Deaktiverte ganske kjapt, for det agerte ikke raskt nok i kryss til at opplevelsen ble sømløs.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA