Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Grønt skatteskifte"

Startet av gamer73, fredag 30. september 2016, klokken 14:11

« forrige - neste »

gamer73

Det blir en gledens dag:)

Tenk..El-bilen vår blir vår privatsjåfør:) Og parkeringsproblemer er ikke lenger en issue:)

Og mens jeg er på jobb kan bilen kjøre dem andre familiemedlemmene der dem vil....men dem bør være ferdige med sine gjøremål før jeg skal hentes...ellers blir dem tvunget med for å hente meg;) Jeg skal selvsagt ha 100% kontroll på hvor bilen kjører;)

trykkertor

Nei, det trenger vi ikke.
Vi har nok idioter som kjører alene i bilen sin, og køene hadde vært kraftig redusert hvis folk hadde klart å samkjøre 2 og 3 i hver bil.
Det er lite ønskelig å sitte i kø med folketomme biler.

Forkast den idéen din, for dette kommer bare til å skape enda mer kø.
Tenk deg at du er kommet på jobb, så skal den tomme bilen din belaste køsystemet for å kjøre tom hjem.
For igjen å komme tom og hente deg.

tutti

Herlig tanker ikke sant :)

Jeg ser for meg også trådløs lading. Da kan man dra på "langtur" mens man sover. Fotavtrykket på elbiler kan reduseres med mindre biler eller magnetisk sveving i drift som gir 0% svevepartikler. Køproblemene kan i stor grad løses ved at alle biler har mest mulig effektiv hastighet i forhold til veikapasitet.

Til slutt kan vi kanskje alle bo i mobile hjem som alltid er på farten slik en episode av Dr Who viste.

jensjacob

Det eneste jeg ønsker er et 55 kWh batteri og 11 kWh AC ladning. Og så selvfølgelig retten til at køre min egen bil.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

gamer73

Sitat fra: trykkertor på mandag 08. august 2016, klokken 15:51
Nei, det trenger vi ikke.
Vi har nok idioter som kjører alene i bilen sin, og køene hadde vært kraftig redusert hvis folk hadde klart å samkjøre 2 og 3 i hver bil.
Det er lite ønskelig å sitte i kø med folketomme biler.

Forkast den idéen din, for dette kommer bare til å skape enda mer kø.
Tenk deg at du er kommet på jobb, så skal den tomme bilen din belaste køsystemet for å kjøre tom hjem.
For igjen å komme tom og hente deg.

Vel...lek med tanken om at førerløse biler bryr seg ikke om at dem står i kø;) Fremtiden er datastyrt...så flyten i trafikken blir bedre...vi slipper å parkere så det blir ikke styr etter å lete etter plass. Det må være en plass (sidevei) hvor den bilen kjapt og effektivt slipper "meg" av for så å gli fint inn i den jevne fine trafikkstrømmen igjen:). Kø er ofte et resultat av oss mennesker. Om bilene tar over så blir systemet mer effektivt og mindre kø:)

gamer73

Sitat fra: tutti på mandag 08. august 2016, klokken 20:58
Herlig tanker ikke sant :)

Jeg ser for meg også trådløs lading. Da kan man dra på "langtur" mens man sover. Fotavtrykket på elbiler kan reduseres med mindre biler eller magnetisk sveving i drift som gir 0% svevepartikler. Køproblemene kan i stor grad løses ved at alle biler har mest mulig effektiv hastighet i forhold til veikapasitet.

Til slutt kan vi kanskje alle bo i mobile hjem som alltid er på farten slik en episode av Dr Who viste.

ja trådløs lading komemr nok snart for hjemmebruk og kanskje trådløs lading mens man kjører fra strøm i veibanen også ikek er så altfor langt frem i tid:) Og ja...som jeg skrev i et annet innlegg...kø er et resultat av oss mennesker. Om bilen får bestemme så blir det mindre kø:)

Ourasi

Tenker det blir en funksjon jeg aldri vil bruke, ser alltid for meg et scenario der en ulykke er uungåelig og computeren får velge mellom 3 alternativ: kjøre inn i en stillestående traktor med høyballer i klemme som står stille etter en krapp sving (som om det ikke skjer rett som det er), unngå traktoren og kjøre inn i møtende trafikk som tilfeldivis er en tungtransport i 80km/t eller i grøfta som er en steirøys med kampesteiner som ender i en fjellvegg... Da vil jeg helst kunne velge selv hvilket alternativ som er minst jævli...
E-Golf 2016

stefse

Dette fungerer best om bilen ikke er din eiendom, men et abbonement på en tjeneste slik at nærmeste bil gjør jobben til tidspunktet du har bestilt den. Deretter går den videre til andre oppdrag, eller stiller seg på en holdeplass i nærheten i påvente av en 'jobb'.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

jensjacob

Forudsat at man ved hvornår man har brug for den... Ellers kan man komme til at vente ligesom man allerede gør på taxaer og tog.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

gamer73

Sitat fra: Ourasi på onsdag 10. august 2016, klokken 18:42
Tenker det blir en funksjon jeg aldri vil bruke, ser alltid for meg et scenario der en ulykke er uungåelig og computeren får velge mellom 3 alternativ: kjøre inn i en stillestående traktor med høyballer i klemme som står stille etter en krapp sving (som om det ikke skjer rett som det er), unngå traktoren og kjøre inn i møtende trafikk som tilfeldivis er en tungtransport i 80km/t eller i grøfta som er en steirøys med kampesteiner som ender i en fjellvegg... Da vil jeg helst kunne velge selv hvilket alternativ som er minst jævli...

Veier og infrastruktur må nok tilrettelegges før det skjer selvsagt, og det er sikkert også mulig å ta kontrollen selv på "små veier". MEN....selvkjørende biler kommer til å bli standard..er bare et spørsmål om tid:)

02jan

En selvekjørende bil, som blir "påkjørt" av en liten unge med sparkesykkel/sykkel, ringer den til ambulansen, eller plukker opp ungen å kjører til sykehuset ?
Eller bare fortsetter den videre...
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

gamer73

Sitat fra: 02jan på torsdag 11. august 2016, klokken 23:00
En selvekjørende bil, som blir "påkjørt" av en liten unge med sparkesykkel/sykkel, ringer den til ambulansen, eller plukker opp ungen å kjører til sykehuset ?
Eller bare fortsetter den videre...

Vi får spørre den når en selvkjørende bil faktisk blir laget;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA