Lucid Air - tøff konkurranse til Model S?

Startet av turfsurf, torsdag 16. mars 2017, klokken 08:13

« forrige - neste »

turfsurf

Ser ut som om Lucid legger seg på veldig konkuransedyktige priser i.f.h.t Model S:

https://lucidmotors.com/stories/clear-air-52500-lucid-air

Finner ikke noe om leveringstidspunkt dog.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

o.b.lix

Ser de har lagt seg på samme mal som Tesla,  noe som er gledelig, siden det viser at Tesla kan forandre bilindustrien.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

turfsurf

Ja, og hvis interiøret og opplevd kvalitet lever opp til bildene, så blir det tøff konkuranse for Tesla!
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Er fremdeles forholdsvis langt frem til at det er mer enn konsept.
De trenger en fungerende fabrikk for å være en konkurrent.
Men bilen ser bra ut og prisantydning er vel lavere enn forventet. Så heia Lucid....

Espen Hugaas Andersen

De sier vel at de skal bruke noe sånt som to år fra de setter spaden i jorda på en fabrikk til de skal begynne å levere biler. Og de har jo ikke satt spaden i jorda ennå. Jeg vil bli overrasket om de kommer i gang før 2020.

Når man snakker om så lange tidshorisonter, så må man huske på at bilene de nå lanserer skal konkurrere mot en 2020 Model S. Innen den tid kan vi som et minimum forvente at Model S har migrert til 21-70 formatet, noe som vil øke kapasiteten og redusere prisen. Det er også mulig man kan få Model S med 200-350 kW superlading ved ett (mer) globalt nettverk av superladere.

Vi får se hva som skjer. Jeg har i hvert fall betydelig mer tro på Lucid enn Faraday Future, men det ville ikke overraske meg om Lucid ikke blir noe av. Det er kanskje mer sannsynlig at de blir kjøpt opp av ett større bilselskap som plutselig innser at de trenger en elbilsatsning. Feks Lexus/Toyota.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

OlaM

En kar fra Ars Technica har kikket på prototypen. Ser riktig så bra ut. Mange ubesvarte spørsmål, men det skulle da bare mangle. Heia!

https://arstechnica.com/cars/2017/03/tesla-might-have-real-competition-soon-meet-the-lucid-air/
'21 3LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA