Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ladestasjon nybygg 28500,-

Startet av pcsol, onsdag 07. september 2016, klokken 10:37

« forrige - neste »

pcsol

Hei! Er det noen som har kjørt Aurland-Hol med 24 kw Leaf??

Er relativt ny elbileier. Ny Leaf Tekna nov 2015.

Lurer på å forsøke å reise opp på familiehytta med Leafen, men er usikker på hvor mye kapasitet som kreves opp stigningen fra Aurland og opp til Geiterygggen og om det i det hele tatt er mulig?

Har forsøkt å søke på forumet, men utenom Tesla og en som muligens skulle forsøke med en Zoe så er det lite info.

Trenger strengt tatt ikke komme helt til Hol da hytta ligger langs Strandevann og det er lademulighet der.

Strekningen er på ca 64km. Ruteplanleggeren til Nissan sier at det er komplett håpløst og tomt for strøm midt i aurlandsdalen.
Jurrasictest sier god margin med +/- 40% restbatteri avhengig av hva slags kjørestil/hastighet man plotter inn ....

For ordens skyld så er det snakk om kjøring nå i sommerhalvåret.

Noen som har kjørt denne strekningen??

Mvh
Per Christian

kodalse

Stol mer på Jurrasic test enn Nissan sin ruteplanlegger.
La selv inn egen Leaf med 19,6kWh kapasitet i Jurassic test. Selv da bør det være 23% igjen til Strandevatn.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

blackleaf1

Atle
Lindås

pcsol

Ja. Tar utgangspunkt i hurtiglading på AR sin lader på Aurland, til tross for idiotisk prising... Har du kjørt strekningen blackleaf1??

Årsaken til at jeg spør er fordi strekning fra Aurland og opp har rimelig mange høydemeter og stedvis svært bratt stigning type 9% som erfaringnsmessig suger godt med strøm.
Ruteplanleggerne gir store avvik og har lite lyst til å bli stående oppe på Østerbø med tom batteri...


blackleaf1

Hei,
Nei, bruker "fosilbil" når jeg skal langt. Elbil til/fra jobb, 150km dagen.
Atle
Lindås

leafnor

Du kommer frem på fulladet bil ja. Det 65 km sånn omtrent, og du må bruke nær 3 kWt på mila for å kjøre tomt, og så mye får du ikke til å bruke selv om du skal klatre 1000meter.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA