Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tanker etter lansering

Startet av veronica, onsdag 30. september 2015, klokken 13:41

« forrige - neste »

tutti

#15
Jeg har en av de første egolfene og har hittil ikke hatt særdeles lite problemer å lade på gata eller hjemme i snart 2 år. Jeg er på min andre 3-fase Salto boks, har fortsatt orginal VW kladd og en 16A ev-institute boks som jeg bruker 99% av tiden borte.

Elmo

Sitat fra: tutti på mandag 13. juni 2016, klokken 08:58
. . . har hittil ikke hatt særdeles lite problemer å lade  . . .

Jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om hva du forsøker å si her :-[
Mye problemer, eller lite problemer ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

tutti

Ja, lite hittil, men jeg tar selvsagt høyde for at det kan forandre seg. Sånn?

HelectriC

Har under de seneste ukene hatt problem med ladekabelen. Blinker rødt, ingen strøm. Må resette og så fungerer det igjen noen minutter. Sannsynlig er den for varm. Sånn kan vi ikke ha det, må kunne lade også på solskinnsdager. Imorgen skal Møller se på kabelen og bilen. Forhåpentligvis finner de ut av det.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Johnny

Sitat fra: Lasse Nessøe på mandag 13. juni 2016, klokken 07:53
Vurderer type 2 boks på veggen ute, men siden vi har bestilt Model 3 ønsker jeg å kjøpe Tesla wallcharger. Den er ikke enda tilgjengelig i Norge, ei heller klarer jeg å finne ut om den lader e-Golf evt til bytte av bil er gjort.

Den vil virke på e-Golf like godt som alle andre bokser av denne typen vil virke på alle biler. Og nå er den tilgjengelig!
TMS og eGolf.

HelectriC

Sitat fra: HelectriC på onsdag 22. juni 2016, klokken 22:58
Har under de seneste ukene hatt problem med ladekabelen. Blinker rødt, ingen strøm. Må resette og så fungerer det igjen noen minutter. Sannsynlig er den for varm. Sånn kan vi ikke ha det, må kunne lade også på solskinnsdager. Imorgen skal Møller se på kabelen og bilen. Forhåpentligvis finner de ut av det.

Møller fikk gjort SW-oppdatering og mente det vil løse ladeproblemet. De sjekket kabelen og fant ikke noe feil med den.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Elmo

Sitat fra: HelectriC på onsdag 22. juni 2016, klokken 22:58
Har under de seneste ukene hatt problem med ladekabelen. Blinker rødt, ingen strøm.

Hvilken type "ladekladd" har du ?
Jeg oppdaget nylig at noen nyere eGolfer blir levert med en annen kladd enn før.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

HelectriC

Sitat fra: Elmo på fredag 24. juni 2016, klokken 15:17
Sitat fra: HelectriC på onsdag 22. juni 2016, klokken 22:58
Har under de seneste ukene hatt problem med ladekabelen. Blinker rødt, ingen strøm.

Hvilken type "ladekladd" har du ?
Jeg oppdaget nylig at noen nyere eGolfer blir levert med en annen kladd enn før.

Jeg har ingen av de to, min har en gummistrømpe rundt hele kladden (med hull for å kunne sjekke lysene)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Kent

Sitat fra: HelectriC på fredag 24. juni 2016, klokken 21:44
Jeg har ingen av de to, min har en gummistrømpe rundt hele kladden (med hull for å kunne sjekke lysene)

Det er nok samme som den øverste, kun med kondom.

Jeg liker den nye, den har tilogmed fått "henge-feste", noe som har vært et stort savn for meg.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Elmo

Sitat fra: Kent på lørdag 25. juni 2016, klokken 08:24
Sitat fra: HelectriC på fredag 24. juni 2016, klokken 21:44
Jeg har ingen av de to, min har en gummistrømpe rundt hele kladden (med hull for å kunne sjekke lysene)

Det er nok samme som den øverste, kun med kondom.

Jeg liker den nye, den har tilogmed fått "henge-feste", noe som har vært et stort savn for meg.

Ja, alle kladdene av den gamle typen får gummi-kalosj på første service (eller før).

Den nye typen virker litt jalla. Veier nesten ingenting og plasten føles ikke så solid.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

HelectriC

Sitat fra: HelectriC på torsdag 23. juni 2016, klokken 20:19
Sitat fra: HelectriC på onsdag 22. juni 2016, klokken 22:58
Har under de seneste ukene hatt problem med ladekabelen. Blinker rødt, ingen strøm. Må resette og så fungerer det igjen noen minutter. Sannsynlig er den for varm. Sånn kan vi ikke ha det, må kunne lade også på solskinnsdager. Imorgen skal Møller se på kabelen og bilen. Forhåpentligvis finner de ut av det.

Møller fikk gjort SW-oppdatering og mente det vil løse ladeproblemet. De sjekket kabelen og fant ikke noe feil med den.

Idag fortsatte ladingen å slå seg av. Ingen sol eller varme å snakke om, så det går bort. Blir nok en runde til hos Møller :(
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA