Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Supre Lithium batterier selges, nesten ubrukte

Startet av tom, mandag 04. oktober 2010, klokken 18:44

« forrige - neste »

tom

Hei, er det noen som har en 144 eller 156 volt lader for salg?

og

Er det noen som har erfaring med: Everything-EV.com?  (Jeg er litt lei av firmaer som ikke helt mestrer å levere hva de lover .  . . )       

/tom   
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

elektrolux

Hva skal du bruke den til?

Har selv 2 stk 6-240V 0-20A ladere som egentlig er ombygde plastmabrennere., og som brukes sammen med PSA originalladeren for 3 fase hurtiglading.

Geniale til sitt bruk, men farlige da de bare pøser på med spenning, og har dårlig virkningsgrad.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tom

Skal bruke den til 24 SAFT NICAD luftkjølte blokker.  Jeg kan også bruke 26 blokker i bilen, så jeg kan bruke 144 eller 156 volt lader. 

/tom


Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

elektrolux

Boogie kan sikkert anbefale en lader som styrer seg selv, ev. kunne en Plastma lader med negativ delta volt styring og tidsur som back up blitt brukt.

Strengt tatt burde en Partner lader for 27 blokker kunne fungert.

Skal høre med Thunderteam om de har noe på lur.

Ellers er vel Euromatic Brusa representant i Norge, og har kanskje noe på lur.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tom

Enig at Eltek-laderen er kjemp bra, men den må styres over CAN bus.  Det jeg var på jakt etter er en standalone enhet som ikke trenger en BMS til å styre ladningen.

Har fått et tips at jeg kan bruke en PIVCO lader som jeg har, så jeg håper at det går i orden.  Hvis ikke må jeg vel kjøpe en ny Zivan lader fra Everything-EV.com

Er det noen som har handlet med dette firmaet?
/tom
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

elektrolux

Har Zivan skikkelig NiCd program?

Et annet alternativ er muligens en 27 blokks lader fra en Partner. Vet ikke helt hvordan du skulle koblet den opp, men ser for meg at du kjører strømmen gjennom  hele Partner boksen, og at denne på den måten får med seg ladetilstanden på pakken.

Igjen så blir dette sikkert bare enda værre enn can styringen til Eltek.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tom

Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA