Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 30000+ elsykler i Norge ?!

Startet av Cox, mandag 29. august 2016, klokken 19:30

« forrige - neste »

Cox

Jeg har en 10A VW e-Golf ladekabel som jeg ønsker å bruke til en 85D.  Noen ganger går det helt problemfritt, men andre ganger går kontrollboksen på kabelen i feilmodus og lading stanser.  Har forsøkt å redusere ned til 8A i bilen, uten at det hjelper.

Forstår ikke hvorfor dette skjer - og hvorfor det noen ganger går ok?  Dette henger på en 16A kurs.  Når jeg bruker Tesla originalkabel, er alt ok.
85d, reg 8/3-16
Tidligere: E-Golf, registrert 20/10-14
Tidligere: I-Miev registrert 18/2-11.

shufu

Har du hatt problemer for å lade din egolf før med denne kabel? Har du mulighet å prøve å lade andre bilen med denne?
Jeg akkurat har en problem med lading på min e up. Jeg lånte en kabel og provde i dag uten problem. Så jeg mistenker at jeg har en feil på elektronisk i kabelen min. Det ser ut at mange erfarte den slag ting på tidligere kabel...
Jeg skal prøve å lade et par ganger til for å bekrefte at feilen står på mitt kabel.

Jeg må nevne at jeg har nesten aldri hatt problem å lade mitt bil tidligere med den "gml" kabel. Det begynte for et måned siden.
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Johnny

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 28. juni 2016, klokken 06:26
VW sin ladekabel tror jeg er mer temperatursensitiv.

Det er fordi det sitter en tempføler i VW sin schuco, men i Tesla sin schuco ikke har temperaturføling i det hele tatt!
TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA