Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre (TMX)?

Startet av Kanutten, onsdag 24. august 2016, klokken 14:52

« forrige - neste »

Kanutten

Vi har ideelt sett behov for mye lenger rekkevidde enn vi får med eGolfen. Utfordringen er at min kone har en tendens til å runde av alle bilene våre i hjørnene - hun ser derfor mørkt på å skulle kjøre en Tesla ut og inn av vår særdeles trange garasje.

Spørsmålet blir derfor: Hvordan fungerer denne autoparkeringsgreia i praksis? Er den brukbar, eller bare en gimmick? Vil bilen kunne kjøre ut/inn av garasjen på egen hånd?

Dersom man skal ha en brukt bil, hvor ny må den være for at denne funksjonaliteten finnes?
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

krister461

Autopilot-hardware kom ca desember 14. Det er nok ikke et skikkelig alternativ for å parkere på trange plasser helt enda dessverre.

lunitiks

Jeg får sjelden opp "P"-signalet i dashbordet som skal vise at Tesla har funnet en parkeringsplass å autoparkere på. Siden Autopark ble lansert har jeg bare brukt dette 1 gang pga dette...

Ville ikke kjøpt Tesla hvis autoparkering er en avgjørende faktor, nei  :)

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuxedo

Sitat fra: Kanutten på søndag 19. juni 2016, klokken 18:57
Vi har ideelt sett behov for mye lenger rekkevidde enn vi får med eGolfen. Utfordringen er at min kone har en tendens til å runde av alle bilene våre i hjørnene - hun ser derfor mørkt på å skulle kjøre en Tesla ut og inn av vår særdeles trange garasje.

Spørsmålet blir derfor: Hvordan fungerer denne autoparkeringsgreia i praksis? Er den brukbar, eller bare en gimmick? Vil bilen kunne kjøre ut/inn av garasjen på egen hånd?

Dersom man skal ha en brukt bil, hvor ny må den være for at denne funksjonaliteten finnes?
Autopark er nok ikke veldig egnet til parkering i trange garsjer.  Men bilen har gode sidespeil som tiltes ved rygging, og ellers har speilene automatiske instillinger som kobles til førerprofil.  Tar man det med ro skal det være umulig å ripe opp ved parkering. Så jeg ville ikke ansett dette som noen dealbreaker for å anskaffe en Model S.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Kanutten

Sitat fra: Tuxedo på søndag 19. juni 2016, klokken 21:21
...Så jeg ville ikke ansett dette som noen dealbreaker for å anskaffe en Model S.

Da har du nok ikke sett min kone kjøre bil...
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Diravi

Sitat fra: Kanutten på søndag 19. juni 2016, klokken 22:44
Sitat fra: Tuxedo på søndag 19. juni 2016, klokken 21:21
...Så jeg ville ikke ansett dette som noen dealbreaker for å anskaffe en Model S.

Da har du nok ikke sett min kone kjøre bil...

Vurdert å oppgradere kone til en med bedre parkeringssoftware?  8)

Spøk til side, jeg synes speil og et veldig godt ryggekamera gjør det veldig enkelt å rygge en Model S inn i en trang garasje. Den er også lett å komme ut av fordi du kan rulle ned vinduet og få bedre klaring enn på en bil uten rammeløse vinduer. Men hvis man ikke liker å rygge biler inn i tranger garasjer og er dårlig til å beregne hvor mye plass man har å gå på, er nok en Nissan Micra et bedre alternativ. Selv om jeg har fått S'en inn i nettopp en garasje hvor det bodde en Micra, og sideveggene var fylt med snøskufler og sykler og vedstabler for å fylle ut den ledige plassen. . Kun lengden var et problem...

Ved vanlig gateparkering fungerer selvparkeringen utmerket, og den trenger ikke mye klaring foran og bak.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Kanutten

Det høres ut som konemor får fortsette med eGolf en stund til.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Toonster

Har du ei skvetten kone tror jeg ikke Autopilot er noe særlig for henne.

Synes den er i overkant rask når den skal autoparkere, tar noen test parkeringer på å bli noenlunde fortrolig med den. Synes godt de kunne stilt hastigheten ned et par hakk :)

Guybrush

Men for å svare på det du egentlig spør om.
Noen får denne Summon-greie til å fungere veldig bra. Du kan stå utenfor garasjen og kjøre bilen både inn og ut av garasjen med mobilen uten å sitte i den.
Jeg sliter litt fordi jeg har oppoverbakke, og det liker den ikke. Dessuten bør du ha god wifi eller 3D dekning, da selve kontrollen av mobilen går over internett (dessverre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA