Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: E-golf vs Huyndai.

Startet av Heinz, mandag 22. august 2016, klokken 17:34

« forrige - neste »

lunitiks

Er det ikke fastslått at Tide kun er en forsikringsagent, ikke noe forsikringsselskap?

Tides egne regnskaper er alarmerende, samtidig som det må presiseres at 2015-regnskapet ikke er publisert ennå og det vil formodentlig være atskillig bedre enn 2014-regnskapet.

Selv om de med "Tide-forsikring" ikke risikerer å miste dekningsmuligheter ved et eventuelt oppbud/konkursbegjæring mot Tide, antar jeg at det kan oppstå en midlertidig panikkpreget forvirringssituasjon. For det er klart, med slike tall kan ikke Tide holde på...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

smokey

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 18. juni 2016, klokken 16:59
Tror
enten Tide kalkulerer for lavt og går på en smell
eller at når bilen går på en fysisk smell,
går eieren på en økonomisk smell pga den lille skriften til Tide.

Noen som har hatt en kollisjonsskadet S med forsikringsopgjør fra Tide?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27874.0.html
P106 2006-2010
85D levert mars 2016

RaBalder

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 18. juni 2016, klokken 16:59
:
.... pga den lille skriften til Tide.
:
Det er ikke bare Tide som har liten skrift.
De andre selskapene bruker også liten skrift.

Man må nok se litt på hva dem skriver med liten skrift  ;)

Øyvind.h

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 18. juni 2016, klokken 16:59
Tror
enten Tide kalkulerer for lavt og går på en smell

Tror nok de legger seg for lavt ja, men det tror jeg de gjør med vilje. Dvs. ingen "smell", men forventet tap.

Ideelt sett skulle jeg ønske alle de dårlige sjåførene holdt seg unna Tide :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Hadde vært bra med forsikringsselskap som kun tok kunder som kjører skadefritt, men det er nok dessverre ikke så lett i praksis.

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 18. juni 2016, klokken 20:07
Tror nok de legger seg for lavt ja, men det tror jeg de gjør med vilje. Dvs. ingen "smell", men forventet tap.

Holder med deg her. Som nevnt tidligere er det jo ikke Tide selv som står for forsikringen, men ett europeisk selskap som etablerer seg i Norge via Tide. At de kan være villige til å legge seg lavt noen år for å etablere seg i det norske markedet er slett ikke utenkelig.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Dag A.

Opplevde samme "hoppet" hos If, og da hoppet jeg til Tide.

2 biler, 1 R-sykkel, enebolig, hytte og innbo forsikringer.  Tide 25.000, If 36.000 - No brainer  :)

Teslaen alene var ca 7.000 med 75% og 28.000 km, 12-15.000 i egenandel.

Nå har jeg ikke opplevd så mange forsikringsoppgjør, men nylig så hadde jeg ett oppgjør med Sparebank1 forsikring ifm en bedriftsforsikring, og der var det bare å sende inn advokatene, for vanskeligere gjeng skal man lete lenge etter.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Brede

Sitat fra: Dag A. på lørdag 18. juni 2016, klokken 21:09
Nå har jeg ikke opplevd så mange forsikringsoppgjør, men nylig så hadde jeg ett oppgjør med Sparebank1 forsikring ifm en bedriftsforsikring, og der var det bare å sende inn advokatene, for vanskeligere gjeng skal man lete lenge etter.

Jeg har på den andre siden kun positive erfaringer med Sparebank1 og forsikringsoppgjør, ting har gått i orden uten noen spørsmål.
Jeg betaler 4800kr for en P85 med 20.000km og 4.000kr egenandel. 75% på fjerde året.

o.b.lix

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 18. juni 2016, klokken 16:59
Noen som har hatt en kollisjonsskadet S med forsikringsopgjør fra Tide?

Bare en liten bulk, som var kjapp og grei i oppgjør. Rykket fra 75% 3. år (som er max i tide) til 75% 1. år - dvs ikke bonustap.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA