Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Semihurtiglader på Nutheim, Langs E134

Startet av Rio, søndag 25. desember 2016, klokken 19:04

« forrige - neste »

Leafy

Her er ladeplassen allerede blitt tatt i bruk.  >:(
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Panduck

Sitat fra: zbk på mandag 07. november 2016, klokken 10:11
Personlig skjønner jeg ikke hvorfor ikke bensinstasjonseiere jobber knallhardt for å samlokalisere (mange) ladere ved sin stasjon. En elbilist vil typisk tilbringe en halvtimes tid på stedet og har dermed forholdsvis god tid til å bruke penger i kiosken mens han venter...

Fortum & Shell
Grønn Kontakt & Circle K

I sverige er hurtiglere ofte ved Preem og Circle K

Det kommer. Og jeg tror fastfood-steder vil være med på dette.

Myrvang

Ikke i drift enda! Håper jeg rekker Sandvika...

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

i05L0

#18
Sitat fra: Myrvang på lørdag 12. november 2016, klokken 00:24
Ikke i drift enda! Håper jeg rekker Sandvika...

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Hvis det er akutt kan du forsøke hurtigladeren til Fortum hos Møller Bil på Lilleaker...
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

Myrvang

#19
Gikk bra, hadde 4% igjen i Sandvika. Men der var den ene laderen ute av drift og den andre opptatt. Men etter en stund fikk jeg ladet.  Saaaaaakte i -11°C. Kom meg hjem til slutt ✌

Edit: Har Leaf, Møller sin lader har kun type 2 og CCS. (Har ikke type 2 kabel)
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Leafy

Til info finnes det Type 2 lader utenfor COOP/Vinmonopolet, 200 meter unna.
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Leafy

Da kommer hurtiglader nr. 5 på på plass. Det skal opp minst en til, kanskje to. Blir bra!  :)
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Panduck

Sitat fra: Leafy på mandag 14. november 2016, klokken 10:18
Da kommer hurtiglader nr. 5 på på plass. Det skal opp minst en til, kanskje to. Blir bra!  :)

Kanskje det blir 2x22kW på de siste stedene? Men vi får håpe på 2 DC ladere til, 7 DC ladere hadde vært noe, det :) Fortum setter standard for hvordan ladestasjoner skal være.

gigafactory

Ser ut som det skal opp en 22 kW-stolpe mellom de to siste plassene ut fra fundamenteringen

AmocoCadiz

Her har Fortum skjønt et stort kommende hurtigladebehov, plassere 5 hurtigladere rett foran Opelforhandleren på Skøyen og den  kommende leveringen av tusentals Ampera E som med stort batteri ønsker seg mange raske lademuligheter!

Orbit

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 14. november 2016, klokken 23:38
Her har Fortum skjønt et stort kommende hurtigladebehov, plassere 5 hurtigladere rett foran Opelforhandleren på Skøyen og den  kommende leveringen av tusentals Ampera E som med stort batteri ønsker seg mange raske lademuligheter!

Eller kanskje Opel? Ser i en video på AE-forumet at GM har satt som krav i USA at alle Bolt-forhandlere skal ha DC hurtiglading på/ved butikken. Kanskje er det samme krav for Opel-forhandlere i Europa?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Robert Sund

Så eiere av konkurrerende bilmerker "må" titte inn på de nye (langtrekkende) modellene når de lader? Dette kan da ikke være lov ;)

(BTW: Teslaladere blir i økende grad sponset av kjøpesentre i USA)

kaiat

Sitat fra: Orbit på torsdag 17. november 2016, klokken 08:36
Eller kanskje Opel? Ser i en video på AE-forumet at GM har satt som krav i USA at alle Bolt-forhandlere skal ha DC hurtiglading på/ved butikken. Kanskje er det samme krav for Opel-forhandlere i Europa?

I USA er det langt mellom CCS-laderene. Jeg ser på amerikanske nettsider at mange sier at de kunne tenkt seg å kjøpe Bolt (eller andre CCS-biler forsåvidt - jeg har sett denne innvendingen bli brukt mot i3, e-Golf og Ioniq), men at det ikke finnes CCS-ladere innen rimelig avstand. Det er bedre utbygd med Chademo, jeg tror Nissan var på hugget her og finanserte mye. BMW og VW sponset noen CCS-ladere, men det var bare enkelte områder. Det er nok derfor GM har dette kravet, slik at det finnes i hvert fall noen steder du kan hurtiglade.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA