Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan lade med 16A 3-fas 230V Blå kontakt?

Startet av ElSombrero, onsdag 21. september 2016, klokken 18:34

« forrige - neste »

ElSombrero

Får bekjed om at det er for lite i nitro-dekkene mine på Leafen. (Ser helt ok ut, så kan ikke være behov for mye etterfylling....). Hva gjør jeg? Tips om steder og priser mottas med takk!

nr1rayner

Sånn ca alle bensinstasjoner rundt omkring, gratis.
Vanlig luft består av 70-80% nitrogen.
Fylle "ren" nitrogen er bare tull og fjas.
Mulig det har hensikt i NASCAR og F1, men for oss? Næh, neppe..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

tomrh

Sprøytvarsleren Martin Ystenes hadde et innlegg om dette:
http://28815.vgb.no/2008/06/19/nitrogen-i-bildekk-og-luft/

Men: Fordeler med ren nitrogen er at det er brannhemmende og at dekktrykket svinger litt mindre (ca. 2/3 av vanlig luft). Fra Consumer Reports (en kommentar i diskusjonsfeltet fra linken over):

"The results show nitrogen does reduce pressure loss over time, but the reduction is only a 1.3 psi difference from air-filled tires. The average loss of air-filled tires was just 3.5 psi from the initial 30 pressure setting. Nitrogen-filled tires lost an average of 2.2 psi from the initial 30 psi setting."

Dekkmann og Vianor tilbyr ihvertfall nitrogenfylling.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA