Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ta med vidunderet på toget..

Startet av OneMore, søndag 07. november 2010, klokken 14:05

« forrige - neste »

OneMore

Folks...  Hva er et godt SAFT batteri ?

Holder på med batteri testing til den store gullmedalje, og får jo masse kjekke og flere #¤%&/(
dårlige amp. resultater. Men hekkan ka e bra og dårlig ?

Har dere eksperter laget en skala ?

Blokka skal kunne levere 100A.

Så da vil jeg tro at viss testen gir lik eller mer enn 100A Så må det bli "Som NY" ??

Men hvor setter vi grensen for "God" "Brukbar" "Kast"   ?

Forstår det ligger noe greier rundt 95A/% + likhet i pakken... Men... fyr løs!
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

elektrolux

Den ultimate testen er om batteriet fungerer i bilen.

Med Robometer montert kan en selv velge hvor en legger lista, men under 70 Ahr målt med Robometer før reversering er mitt minstemål, og det laveste tallet jeg har sett på en stabil pakke. Vanligvis betyr slike tall at en av blokkene sliter, og vil svikte etter noen få syklusser

Gode pakker gir til sammenligning 90+ Ahr, mens 85 Ahr fremdeles er helt OK.

På en West Mountain test bør en se etter hvordan siste del av utladekurven ser ut. Spenningen skal ikke kolapse på slutten, omtrent uansett hvor mye kapasitet en får ut.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA