Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Status ladestasjoner mellom Halden/Svinesund og Gøteborg

Startet av kaaos, søndag 19. juni 2016, klokken 10:54

« forrige - neste »

LA3UX

Det er også viktig å ha litt fokus på avgiftene i bruk av elbil. Her er det ennå mer kaos og synsing blant norske politikere. Veldig få partier har noe referansegrunnlag, langsiktig strategi eller helheltlig bilpolitikk. Det vi må unngå er at det går som det gjorde med biodieselnæringen som regjeringen Stoltenberg satte en effektiv stopper for.

Bomringen i Trondheim er vedtatt pga sin miljøprofil, den heter Miljøpakke Trondheim og hver eneste bilist i randkommunene (Melhu, Skaun, Malvik og Orkanger) skyter inn godt 10.000 kr til denne Miljøpakken hvert år, som er begrenset til tiltak i Trondheim. En hel del har derfor kjøpt seg en ekstra bil (elbil) for å nyte godt av elbilfordelene. Jeg er en av disse, og lar diesebilen stå og kjører eksosfritt inn i sentrum. Kostnaden for en ekstra bil tar jeg selv.

Så til poenget:
Min dieselbil bidrar med 4 hovedtyper forurensning:
Vegstøv
CO2 utslipp (global forurensning)
Lokale partikkelutslipp og NOx (lokal forurensning)
Støy

Min elbil bidrar med 1 hovedtyper forurensning:
Vegstøv

En logisk slutning av dette er at ja, elbiler kan belastes for avgift i bomringen, men det må være en andel som tilsvarer miljøbelastningen. La oss si 25-30 % av den vanlige bilen.

Ber om at alle elbileiere forsvarer retten til å ha vesentlig lavere avgift på bruk av elbiler, både når det gjelder årsavgift, bomring, parkering, og selvsagt kjøp. Bruk argumentene ovenfor og forklar til alle at elbiler ikke har CO2 utslipp, ikke partikkelutslipp, ingen motorstøy.

Husk at det er sterke krefter der ute som ikke vil oss elbilister vel, da tenker jeg på oljeselskapene, bilverkstedene, tankbilsjåførene, og alle vanlige bilister.


timingbeltkiller

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 01. juni 2016, klokken 13:01
Du snakker om fakta, men hva er det som tyder på at jorda er overbefolket og truer vår eksistens? Skulle likt å se fakta på det.

Fakta finner du her
ALERT: Critically Endangered Species: Homo sapiens
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 01. juni 2016, klokken 13:01
Se forresten denne dokumentaren; https://tv.nrk.no/program/koid27002813/hans-rosling-om-befolkningseksplosjonen
HR har muligens rett i at befolkningsveksten stopper opp på omlag 10 milliarder.
Det er avhengig av utbredelsen av fanatiske religiøse stater og opprørsbevegelser
av typen Taliban, Al Qeada, Isis & CO. Disse har for øyeblikket betydelig framgang.
De betrakter kvinnekjønnet som mannens slave og private eiendom uten rettigheter.
Og framfor alt som en fødemaskin. For tiden er altfor mange kvinner i relativt store
deler av verden slike fødemaskiner.

For utdannelse og rettigheter til kvinnekjønnet er en av 2 vesentlige forutsetninger
for lave fødselstall. Den andre er privatøkonomisk lønnsomt med små barnekull.
Privatøkonomisk lønnsomt betyr (som Kina har bevist) at de nye småfamiliene på 3
personer forbruker og forurenser  (= skadevolder økologisk) langt mer enn de tidligere
storfamiliene på 8-12 personer. Og da er vi verre stilt enn før.


Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Robert Sund

Sitat fra: timingbeltkiller på tirsdag 07. juni 2016, klokken 06:56
Det er avhengig av utbredelsen av fanatiske religiøse stater og opprørsbevegelser av typen Taliban, Al Qeada, Isis & CO.
Ikke glem Irland
http://symphysiotomyireland.com
Symphysiotomy slik den ble utført på kvinner i Irland var saging av bekkenet i to kombinert med tiltak for at det ikke skulle gro. Hensikten var å lage kvinner med bredere hofter, i en fanatisk religiøs skrullete fødemaskin politikk.

Skadene ble påført med overlegg i offentlig finansierte sykehus, av religiøse årsaker av personer ansatt som leger der.

De ansvarlige har sålangt kommet unna med det fordi symphysiotomy kan bli utført som nødoperasjon hvis noen har for trangt bekken til vaginal fødsel og ikke vil nå frem til ett sykehus før fødselen starter. Overgrepene skjedde på sykehus etter at keisersnitt var utført, så frikjennelsene var begrunnet med løgn. De er heller ikke dømt for lygingen.

Politikken virket ikke etter hensikten da kvinnene ble svært ødelagte og mange tok selvmord på grunn av ulidelige smerter.


Kunnskap gjør at risikoen blir lavere for slikt. Kunnskap gjør også at flere forstår hvorfor det er økonomisk gunstig for Norge med økt elbilandel. Kunnskap gjør også det åpenbart at å svi av tre ganger så mye strøm på hydrogentransport + etableringskostnader + unødvendig kjøring til fyllestasjoner, er dumt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA