Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reell rekkevidde

Startet av Herligemeg, søndag 27. mars 2016, klokken 11:13

« forrige - neste »

thomanie

Sitat fra: jensjacob
Jeg tænker at det vil være en anelse besværligt at montere en ny indsats i ladestikket OG trække de to sidste faser herfra og frem til laderen i motorrummet.

Her ser du kabelføringen for AC fra ladeport bak til lader framme. Diagrammet ser ut å være laget av VW, ut fra designuttrykket.

http://a57.foxnews.com/global.fncstatic.com/static/managed/img/Leisure/2009/880/558/egolf-cutaway.jpg?ve=1&tl=1

Dobbeltsjekket under bilen, og det ser ut til å stemme bra da ca 10cm av kabelen er synlig ca midt på høyre bakdør. Resten er skjult under plastdeksel, men den kommer opp på angitt plass under panseret også. Ser ut som VW gjorde det enkelt for seg selv, og trakk ledningen rett ned og ut under bilen. Burde være meget enkelt å bytte hele kabelsettet fra eksisterende kontakt om nødvendig.

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

jensjacob

Ok, spændende. Tak for det. Hvordan tror du det vil være at afmontere selve ladestikket og indsætte et nyt ? Kan det passe at det kræver at hele batteripakken sænkes ned - synes jeg har hørt det ? For det ville være en show-stopper...
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

thomanie

De trådene jeg har funnet vha google om feilede ladeporter der de bytter ladeport og kabelsett (part# oppgitt) på garanti der har de også senka batteriet, ja. Om det faktisk er nødvendig aner jeg ikke. For å få tak i de to part# kan det se ut til at man må ha en eller annen godkjenning i VW-systemet.

Det hører også med en "ikke prøv dette hjemme"-advarsel med denne tråden nå. Ikke si at du ikke ble advart :)

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

jensjacob

Ok, tak. Jeg kender en der arbejder på et VW værksted. Vil lige høre ham om prisen på en Golf GTE ladeport og evt. nogen tegninger. Det kunne være sjovt at montere sådan en hvis muligt. Bare som dummy i første omgang.
Måske den kan klikkes i hvis man fjerner et eksisterende dæksel eller noget i den stil.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

e-Gorm

Sitat fra: tutti på tirsdag 09. februar 2016, klokken 04:40

Det er 250% økning i batteristørrelsen, dvs. fra 21 kWh til 52,5 kWh  :)

Blir ikke det en økning på 150%?
52.5 - 21 = 31.5
(31.5 / 21) * 100 = 150.00 %

mvh e-Gorm
Mvh e-Gorm.

VW e-Golf, 2016 mod,
18" Marseille felger med Pirelli Cinturato P7 225/45

vitcho

#20
Jeg har haft fat i Ole Møller fra bilimportøren i DK, SMC (Skandinavisk Motor Co.), og han siger følgende om at opgradere batteriet på en eksisterende bil:

"I forhold til en eventuel fremtidig konvertering af batteripakken, så [er] den seneste melding fra Volkswagen AG at dette ikke vil være muligt, så vi må hellere konkludere at dette ikke bliver en option. "

Skuffende :-(

Lasse Nessøe

Noen som vet om disse kan byttes i våre nåværende biler?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA