Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prisvekst

Startet av Prebb, mandag 18. juli 2016, klokken 10:58

« forrige - neste »

Ourasi

#15
Sitat fra: elektrolux på onsdag 11. mai 2016, klokken 06:19
Med slike utfordringer gleder jeg meg ekstra over e-Up sine trommelbremser bak.  :D

Tja, tar vel bremseskiver selv om man må knote litt for å rense dem, men ser poenget ditt. Ser forjævlig ut med eikealufelger med trommler, men er vel ikke en e-up eiers største problem kan jeg tenke meg, dog for mange e-golfeiere er det nok noe som ville irritert endel, spesiellt for undertegnende ;) .....

Men, det burde selvsagt blitt lagt inn en 5-10 minutters disable regenerering funksjon i systeminnstillinger, som automatisk slår på regenerering igjen etter valgt tid. Men de tjener nok for mye på flittig bytting av skiver for å motivere en slik enkel funksjon.

Når jeg må bytte skiver, så kommer jeg til å velge skiver selv, som da er helt eller delvis rustfrie, fra en high-end produsent. Golf er så populært at mer eller mindre samtlige av disse bremseskive-produsentene har golfskiver i sortimentet, så da slipper man å tenke for mye på dette. Selv helt rustfrie skiver med relativt kort levetid, varer ekstremt lenge på e-golf, og da trenger man ikke rensebremse i det hele tatt..
E-Golf 2016

Cydonia

For å "trimme" bremsene på min GTE pleier jeg iblant å sette giret i nøytral i en passende nedoverbakke. Da blir det ingen regenerering og kun bremseklossene brukes. Passer på å ikke trykke inn knappen på girspaken, da kan den ikke skyves forbi N og i revers. Regner med at e-Golf vil oppføre seg på samme måte.
Hyundai KONA electric 2018

Prebb

Sitat fra: Cydonia på onsdag 11. mai 2016, klokken 07:35
For å "trimme" bremsene på min GTE pleier jeg iblant å sette giret i nøytral i en passende nedoverbakke. Da blir det ingen regenerering og kun bremseklossene brukes. Passer på å ikke trykke inn knappen på girspaken, da kan den ikke skyves forbi N og i revers. Regner med at e-Golf vil oppføre seg på samme måte.

Dette skal testes! Takk for tips!

jensjacob

Så vidt jeg husker så regenerer e-Golfen selv i N ved fremadgående kørsel. Jeg synes jeg har prøvet det, men vil lige prøve det igen ved lejlighed.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Ourasi

E-Golf 2016

Prebb

Sitat fra: Ourasi på onsdag 11. mai 2016, klokken 13:47
E-Golf regenererer like mye i "N"..

Prøvde det nettopp og dessverre så gjør den det :(
Rygging og nødbremsing er vel alternativene da!

stefse

Må knegge litt av Ourasi og andre her som ser ut til å ha funnet ut det samme som meg. Bruk av brekk, rå-rygging, panikkbremsing og gass og brems samtidig for å opprettholde et feildimensjonert bremsesystem  ;D
Skivene skulle vært kanskje 30% av denne størrelsen. (Men Møller gleder seg sikkert, da de iallfall får noe arbeid med elbilene)
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Herbie

Ved fulladet bil er en mye større andel av bremsingen på skivene, så da bør det være gode muligheter med en liten "rens"..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA