Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på EL-PSA

Startet av elektrolux, mandag 04. oktober 2010, klokken 15:13

« forrige - neste »

elektrolux

Skjekk utladekurvene under.  Det er snakk om 0,02V og 4 Ahr forskjell mellom samtlige blokker bortsett fra en 5V blokk.

Batterikassen på denne bilen har aldri før vært ute av bilen.

Bilen er tatt ut av daglig drift, og kjørt ned til ca 40%. Deretter ble samtlige blokker restkaptestet med 100A ned til 4,9V/blokk. (0,4V er spenningsfall i kablene)

Dette kommer fra en bil med en eier og 75000 km.

En blokk har sannsynligvis en mikroskopisk lutlekkasje i endecellen, og har dermed mistet kapasitet og reversert, og tilslutt kortsluttet. Dermed gikk det bra helt til bilen fikk isofeil, og havnet hos meg som delebil.

Etter å ha sett biler med 1-6 gode blokker, og resten bås, var dette en oppmuntring, og også et bevis på hvor gode Thinkene egenlig er, bare de blir brukt riktig.

Jeg skal sette i en blokk som overgår disse, og skjekke om denne pakken er så synkron at den kan klare seg uten Robometer.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

#1
Sitat fra: elektrolux på søndag 05. september 2010, klokken 22:40


Jeg skal sette i en blokk som overgår disse, og skjekke om denne pakken er så synkron at den kan klare seg uten Robometer.



Trodde at Robometer var uunnværlig :-)

Har byttet en blokk som viste isofeil og lakk litt. Fant ikke hull i den med slanger og blåsing i fyllesystem.
Må lage en trykktester med manometer for disse blokker.

Isofeil forsvant etter bytte så det er ikke mye som skal til til å slå ut bilen.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Hyggelig å høre, takk, Elektrolux! Hold oss informert om hvordan det utvikler seg! Kan du se noen årsak til lekkasjen; gjennombrenning, f.eks, eller kan noe tyde på at plasten i kassa har gått i oppløsning?

Jeg har også original batteripakke, men har ikke rundet 50k km enda.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Bilen var nylig vannfyllt, og etter 2 uker var der fremdeles vann i den mistenkte cellen.

Eneste som tyder på lekkasje er noe bobling i malingen under cellen/blokka.

Testresultatat fra denne kassen tyder på at originale blokker kan være synkrone nok til at bilen stopper før en reverserer celler; men... så gikk denne testen kun ned til 4,9V og ikke 4,47V som stopper Thinken.

Uansett, med Robometer ville feilen vist seg umiddelbart, og hadde ikke denne cellen kortsluttet kunne den ført til følgeskader i stedet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA