Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Next Gen seter - slitasje/deformasjon førersete - sidepute

Startet av Torpedo Ted, onsdag 13. april 2016, klokken 13:17

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Jeg så en "helt ordinær sedan" av nyere dato kjørende med EL skilter her om dagen. Trodde det var en Renault Megane, men finner ingen info om den.

Noen som vet om noen sedaner som finnes som elbil?

Amoss

Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 25. februar 2016, klokken 14:38
Jeg så en "helt ordinær sedan" av nyere dato kjørende med EL skilter her om dagen. Trodde det var en Renault Megane, men finner ingen info om den.

Noen som vet om noen sedaner som finnes som elbil?

Kan det ha vært en Renault Fluence Z.E.?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Torpedo Ted

Var nok den ja! Hva er grunnen til at den ikke er å finne på Renault's nettsider eller noen andre plasser?

Hadde norske skilt.

Amoss

#3
Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 25. februar 2016, klokken 15:45
Var nok den ja! Hva er grunnen til at den ikke er å finne på Renault's nettsider eller noen andre plasser?

Hadde norske skilt.

Så vidt jeg vet har de ikke lansert denne bilen i Norge, men det er noen brukt-importerte som går her til lands.

Edit: Og, i følge linken jeg la ved i forrige innlegg, har produksjonen i Tyrkia blitt avsluttet i 2014. Det var så vidt jeg vet de som ble markedsført i Europa. Er visstnok fortsatt i produksjon i Sørkorea? Men det er nok i så fall for det asiatiske markedet vil jeg tro... (ut fra det lille jeg leste selv på linken :p )
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Elmo

I følge oversikten til MrBacardi er det registert 54 Renault Fluence Z.e i Norge. 
Jeg tror de fleste er bruktimportert fra Danmark og Tyskland. De kan ikke hurtiglades, men er beregnet for å bytte batteriet kjapt istedenfor å lade. Det eneste firmaet jeg har hørt om som satset på å tilby batteribytte var BetterPlace - som har gått konkurs.

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA